Konstan att beställa en Volvo EX30

Jag sitter och planerar en video om att köpa EX30 och det finns ju några intressanta detaljer som inte alltid är lätt att ta reda på själv. Tre saker som jag kommer på direkt.

Vilket paket som innehåller filhållarasssistans (dvs Autopilot) – Plus och Ultra
Vilket paket som innehåller luftvärmepump (det stora batteriet)
Det faktum att det går att få rabatter hos ÅF fast den direktsäljs via VolvoCars samt skillnaden mellan Care By Volvo och annan finanseringsform.

Något annat som är typiskt EX30 som är värt att ta upp tycker ni?

Olika dragvikter vid olika motoralternativ och att man får ringa in till CbV om man vill ha det tillvalet just nu. ÅF kan också lösa det!

Dessutom får du gärna ta reda på vilket paket förardisplayen ingår i, jag verkar inte hitta det i röran :slight_smile:

Haha buse :slight_smile:

Buse :slight_smile:

Eftersom jag tappade intresset för EX30 för egen del efter lanseringen (den kommer inte funka med hundburen) har jag inte satt mig in i alla detaljer.

Men när det gäller C40/XC40 har det funnits många som missuppfattat vad som hänger ihop med uppgraderad interiör/klädsel. De mysiga bakgrundsbelysta panelerna t ex som lanserades med C40 och från MY2023 även kom på XC40 krävde uppgradering. Men många med standardklädsel har frågat varför deras paneler inte lyser.

Ännu mer snack har det varit om belysning i baksätet. Om du råkade beställa XC40 MY2023 utan uppgraderad klädsel är det kolsvart där. (Bara för XC40, och bara för MY2023).

Nu funkar ju “rummen” lite annorlunda på EX30, så jag vet inte om de hänger ihop något med belysning. Har förstått att det är något av valen (Indigo?) som inte får sätesfickorna. Högst oklart varför.

Just det, det kommer inte gå sätta en gräns för laddningen för enklaste versionen med LFP-batteri. Den kommer alltid ladda till 100%.

DIY. :wink:

20 tecken

2 gillningar