Köpa begagnad elbil för 300 000:-

En av dom lätt beggad i Nardo Grey fullutrustad 4 sitsig står hos min ÅF för 339K men svårsåld enligt Andreas och därmed prutbar

Undrar var dom andra 4 är…

Var och hämtade en VW ID.3 idag så nu är jag också med elbil. Inte mycket extra som @hackeander fick med sin bil utan här blev det basic Life-paketet men det är fullt tillräckligt för min familj. Den är vit vilket jag tycker är bra då den grå färgen enligt mig mest ser ut som en grundfärg och att de bilarna inte fått sin slutgiltiga färg.

Har inte kört elbil tidigare så detta kommer bli en ny upplevelse.

4 gillningar

Grattis
Hängde det med en batteritest?

Det var inget jag visste om eller tänkte på att jag skulle fråga efter eller begära.

Om du har det lilla batteriet var energiinnehållet 0-100% som ny 54kwh.
Då är det bara att nollställ trippmätaren och ut och köra.
sträckan x medelförbrukning / 0,81 (om du har 19% kvar i batteriet)
Kommer du fram till ca 50kwh skall du vara nöjd

Känns mer som en sak bilhandlare borde erbjuda i samband med försäljning av beg elbil, men du måste inte be om det mer som en extra trygghet
Men är du orolig finns det snabbtester att köpa som är tillförlitliga.

@hackeander Synd att ni tycker att Kia går bort. Jag vet att Hedin bil “regerar” i Göteborgsområdet. Har inte haft några problem med deras sälj men jag har hört mycket skit om deras verkstäder, så jag förstår er reaktion om det är hos dem ni har servat era Kior.

Däremot har ni Unicar i Rollsbo/Kungälv som är godkända av Kia och förträffliga vad gäller service. De är även godkända av Hyundai. Jag har även testat IA Bil i Vänersborg, just för att undvika Hedin, till belåtenhet.

Mn fru har kört 3 st Kia senaste 7 åren. Mycket bil för pengarna men nu är vi ganska trötta på Kia. Är ju inte den roligaste designen på bil både in- och utvändigt.
Förutom EV6 men den ligger ju i en annan prisklass.

Spännande! En 77kWh ID3 skulle jag kunna tänka mig som andra bil. Har de något namn/modell?

En grå fullutrustad Pro för 339K men tydligen prutbar står hos Michelsens i Tomelilla

Köp din nya eller begagnade Volkswagen i Ystad & Tomelilla - Michelsens Bil

359’ nedsatt från 399.

Man blir lite sugen faktiskt… Man ska inte åka 5 i sån liten bil ändå :slight_smile:

Id.3 Pro S samt ID.3 Tour verkar vara kodorden ID.3 Tour var de första bilarna som kom i någon form av 1edition-variant. Därefter har de hetat ID.3 Pro S :slight_smile:

Enklast verkar bara vara att söka på 4-sitsig med ID.3 vald i filtret på tex Bytbil.

Den var i riktigt fint skick ring och prata med Andreas det kan nog gå att få ett bra deal på den

Det ser mer och mer ut som EV tar ordentligt stryk på begagnatmarknaden priserna dalar och dieselbilarna skjuter i höjden fynd kan göras Här i veckan köpte min kusin en 2021 VW ID.3 Pro Performance med strax över 4000mil på mätaren och vinterhjul för 270.000 hos Carla hon åkte direkt till VW serviceverkstad och fick senaste mjukvaruuppdateringen och Aktion 97GX åtgärdat 0:-
Det ser ut som en ID.3 just nu är bland dom bästa begagnatköpen på EVmarknaden det står många som kommit tillbaka från privatleasing hos handlarna och bara väntar på att någon ska komma in och pruta sig till ett bra köp