Köpa bil av Riddermark

Funderar på att köpa bil från Riddermark.

En Kia Ev6 plus 2023. Gått 5830 mil. 356 000 kronor, vilket jag tycker är ganska bra pris, nästan misstänkt billigt. Dock har den inte servats innan 3000 mil, så gissar på att Kia nybilsgaranti inte gäller. Är väl en anledning till priset.

Men min egentliga fråga gäller Riddermark. Har blivit avråd från olika håll att göra affären med dem. Varit en del kritik i media mot dem.
Men läser man trustpilot så är nog omdömen överlag bra. Smidigt med hemleverans också.

Hur ser det ut på forumet, vad har ni för erfarenhet kring Riddermark?

• Köpt bil och är nöjd
  • Köpt bil och är missnöjd
  • Inte köpt och skulle aldrig köpa där
  • Inte köpt men hört bra om dem
0 röster

Ta kontakt med Kia och hör hur det ligger till med garantier med bilen först och främst. Sen har jag både läst dålig kritik om Riddermark, men jag har även kollegor som är oerhört nöjda med köp därifrån.

Jag inbillar mig att när man söker på Riddermark så är det de missnöjda köparna som gör sig hörda medans de nöjda köparna myser runt i sina bilar.

Här är en rätt färsk intervju med Alexander Riddermark Stor intervju med Alexander Riddermark

1 gillning

Riddermark är störst i Sverige på begagade bilar, det ör ofrånkomligt att göra alla nöjda och har man stora volymer så blir det ju en del negativitet också. Viktigt att känna till är att de alltid följer ARN så skulle det strula och man tycker sig ha rätten på sin sida så kan man alltid göra en anmälan.

2 gillningar

Ett tips är att kolla på den här videon och bilda dig din egen uppfattning av bolaget och VD:n.