Är detta ett bra köp? Den är från 2015 och jag har dålig koll på Zoe. Ska man hålla sig borta från en 10 år gammal bil?
Vi behöver en andra bil då vår diselhäck från 2013 har ett turbohaveri och vi vill inte lägga mer pengar på den
Är denna ett bättre alternativ?
Med vänlig hälsning, Kribban
Skulle köpa MG:n av de. Såg inte vad det var för batteristorlek på zoen men zs känns mer bil för pengarna och har ändå CCS-laddning så den går att åka iväg med och snabbladda till nöds.
Zoe är dock rätt bra och har ganska bra räckvidd pga storleken men ändå. Denna 2015 har ju 43kW AC-laddning men idag är det ingen USP och generation 2 av Zoe är en MYCKET bättre bil.
Fördelen Zoe har av dom är att den laddar AC-laddning med trefas, det gör inte första gen av ZS.
Provkörde en nyare Zoe igår som ligger ute för 169900. Väldigt trevlig liten bil.
Vi provkörde även en MG Z 2020. Priset för denna ligger på 149900.
https://fordon-fu-regnr.transportstyrelsen.se/UppgifterAnnatFordon/Fordonsuppgifter
Det ska vara en andrabil för frun och vi kan inte bestämma oss. Känns som att man får mycket för pengarna på MG men mer räckvidd på Zoe.
Hänger upp mig på räckvidd och laddningsalternativ……
Vi kommer även ha en Skoda Enyaq Coupe L&K så kanske inte ska hänga upp sig på räckvidd och laddning på andra bilen.
Synpunkter och råd önskas. Andra alternativ på begagnatmarknaden runt 150-170k?
E-golf och E-up är båda problemfria fina bilar, ungefär samma räckvidd som MG Zs trots mindre batterier.
Är byggda på sina fossilsyskon så det är rejäla beprövade grejer i dom och reservdels och servicekostnaderna är låga och det finns ett stort utbud av begagnade delar eftersom allt mer eller mindre passar från fossilsyskonen.
Köpte en sån själv som andrabil framför en till Zs eller Zoe.
Ska du inte åka iväg mitt i obygden kanske en Leaf kan va nåt? Enfasladdning och Chademo men inte helt oäven utrymmes och komfortmässigt men dom gamla har en underdimensionerad kontaktor i batteriet som pajar om man kör hårt.
1 gillning