Krånglande laddare

Testade precis Göteborg Energis egna laddare. Spännande upplevelse!

Första gången fock jag igång laddning efter ca tio minuter fipplande deras hemsida.

Andra gången hamnade jag på nedladdning av deras app. Registrera konto och eller logga in med BankID. Båda går bra. Men oavsett har jag inget konto.

Vad hände med att betala med kontokort? En teknik som fungerat smidigt i tjugotals år.

Jag försökte inte ens ladda på GBG energi… Usch…

…4 stolpar… Alla går på den hastigheten… Awesome

Det ser ut som Gävle, där är trippelskåp med 6 uttag. Nåt är fel där…alt en felaktig inställning i laddaren som begränsar vid något tröskelvärde.

2 gillningar

Yepp. Lustigt nog så pratade jag med en person som jobbar på max där. Och när alla uttag är upptagna så går ventilationen hos dem ner…

Något är väldigt fel.

Uttags numren stämmer inte heller mot appen (Elli) så .an fick gissa

Är det Max vid Geodetgatan? Minns att jag hade en otroligt seg laddning där i somras. :low_battery:

1 gillning

…vet inte vad gatan heter men stämmer att det var vid MAX iallafall.

Är det InCharge/Vattenfalls laddare? Felanmäl gärna så de kan kolla extra på problemet.

Vet om en handfull Kempower-anläggningar som är nedstängda/nedstyrda pga tekniska problem med installationen.

1 gillning

Vet inte riktigt var jag ska lägga detta men…känns som man blir här ett tag

Igår laddade jag på Västervik energis snabbladdare vid botorpström, snacka om old school, hade jag inte vetat att det var InCharge jag ch att elli funkade hade jag nog blivit lite irriterad :sweat_smile: står inget om pris eller vilken app man ska ha.

Jag har kommit till slutsatsen att incharge laddplatser är…skitkassa.

2 gillningar

Det ligger en InCharge nära där jag bor, delar parkering med en Max. Den har varit offline sedan tidigt i december…

Jag har för mig att jag läste någonstans (kanske var i detta forum) att Vattenfall(incharge) är de som ligger i täten på utbyggnad…
Men det ska väl fungera också?!

1 gillning

Ett “problem” är att de som regel har en singel-laddare på sin laddplatser, och är det flera laddare så är det ofta av samma märke (ABB). Det brukar funka, men är inte särskilt redundant - jämför detta med ex Eviny som bygger med både ABB och Delta.
InCharge är även igång med 6 9 st sajter som har Kempower-installationer.

Den site jag hade strul med nu var Kempower. Det var 6 uttag (3stolpar) det stog 150kW på skärmen på samtliga men även fast vi bara var två bilar där fick vi delar på vad som kändes som 60kW…för när jag kopplade ur gick hans laddning up till 60kW

Intressant! Inte ens Kempower är felfria. :thinking:

1 gillning

Är det bara 6 stycken Kempower alltså? Hur ser du det förresten? :slight_smile:

Jag håller koll förstås, men när jag räknar igen så blir det 9 sajter med Kempower! :upside_down_face:

Göteborg, Uddevalla, Hyllinge, Malmö, Jönköping, Linköping, Norrköping, Norsborg, Gävle. Typ.

Jo men räknar du ut det baserat på effekt + antal laddpunkter eller sitter du på laddvärldens motsvarighet till Darkweb och får informationen därifrån :smiley:

Bilder på Chargefinder är ett stort hjälpmedel! Jobbigt att man vore synsk på riktigt…

Tilägg: Samt några kvalificerade gissningar, såklart.