Ladda hos E.ON Drive – få Eurobonuspoäng

E.ON Drive och SAS Eurobonus har inlett ett samarbete som gör att du får Eurobonus-poäng om du laddar på publika E.ON Drive-laddare via kortbetalning direkt på stolpen eller betalar via https://se.pay.edri.com

Notera att det även finns laddare som det står E.ON på men inte Drive – dessa får du inte poäng för.

För att det skall fungera måste du koppla ditt betal- eller kreditkort till Eurobonus.

Svenska användare får inte några poäng via E.ON Drive-appen men det får däremot danska kunder. Detta då den svenska appen tillhör en annan del av E.ON – de som har laddare som det inte står Drive på.

Källa: SAS Everyday.

1 gillning

Jag förstår inte texten. Får vi eller får vi inte EB-poäng. :rofl:

Jag förstod det som att man får poäng om man betalar med betalkort och ansluter kortet . Men inte om man betalar med appen :face_with_peeking_eye: .

1 gillning

Görenkelt att samla poäng ju! Eon kostar väl en 8kr/kWh? Det blir maaaassor med EB då :smiling_face_with_sunglasses:

Jag har uppdaterat nu.

• Ladda på E.ON Drive-laddare genom kortbetalning direkt på laddaren = EB-bonuspoäng
  • Ladda på E.ON-laddare = Inga poäng
  • Ladda via E.ON Drive-appen = Inga poäng
  • Är dansk och laddar via danska E.ON Drive-appen = EB-bonuspoäng
1 gillning

Faktiskt inte alls så farligt längre. 6kr/kWh vilket gör det fullt användbart!

Är det inte så att det bara finns ca 20 E-ON Drive laddare i hela landet?

Merparten är väl E-ON utan Drive. :thinking:

Merparten är utan Drive – men de har ett gäng, även AC-laddare.

6kr/kWh pajar ju kalkylen rätt duktigt

Det är ju vad det kostar i princip överallt utan abonnemang, så det beror väl på hur tight kalkyl man har.