Kommer att passera Mora på lördag och blev nyss upplyst om att det är Tjejvasan på lördag.
Någon som vet om det påverkar Mora så pass att man bör undvika Mora helt? Lita extra kö är inget problem men bli man stående några timmar pga. avstängningar osv. så är nog omvägen på 1h att föredra…
Ja, brukar blir lite tjorvigt i Mora dessa dagar. Hur ska du passera och vilken riktning därifrån?
Tror att Tesla och Ionity mitt i smeten blir mest ansträngda. Flest laddare finns på Noret i östra Mora. I sydväst på väg ut mot Malung finns en ganska ny publik VF-laddare för lastbilar som säkerligen inte är så välbesökt.
Jag kommer från Sthlm och ska till Idre så mitt genom Mora föreslår alla appar.
Vad menas med lite tjorvigt? Pratar vi timtals extra tid eller ”bara” 30-40 minuter? Förstår att det inte går att säga innan men mer hur det brukar vara.
Kan åka via Gävle men det är som sagt en timme längre restid.
Alltså, menar att det är nog mer stökigt i trafiken än vid laddarna. Finns ca 90 st CCS-uttag i Mora. Kl 12-14 en resdag/stugbytardag får man sannolikt räkna med någon form av laddkö vid de populära operatörerna (ex med avtal osv.).
Är ju möjligt att undvika om man stannar före eller efter Mora med, ex i Leksand eller Älvdalen. Visst färre uttag, men troligen ingen tillstymmelse till laddkö.
Vi blev hungriga innan Mora så vi stannade i Falun och laddade med lunch. Tur det för det var rätt stökig trafik i Mora även utan laddning. Väl i Mora var det fullt på de flesta laddarna enligt ChargeFinder men vi kunde ”passera” med bara vanlig stillastående trafik.