Laddkabel som följer med till Volvo EX30

Hej,

Ni som beställt och fått en EX30, vad gör laddkabel följde med bilen. Om det är skillnad på kabel till de olika varianterna? Främst intresserad av Single motor extended range.

Generellt är det samma kabel till alla bilar nuförtiden med några undantag.

Du bör få en trefas typ 2 kabel.

Skulle kanske varit lite mer tydlig i min fråga. Tänkte mest på längd och vad kabeln klarar 11kW eller 22kW?

Förhoppningsvis så får du en 11kW kabel, bilen tar 11kW och 22-kablar är hemskt klumpiga.

Vad jag förstod på specen av bilen klarar EX30 22kW (med stora batteriet) och jag skulle helst se att man fick med en 11kW kabel då 22kW blir tung och klumpig precis som du skriver.

Min kabel till en twin performance är 3-fas 32A, alltså 22 kW :slight_smile: 3m

3m?! Det var futtigt :grimacing:

Finns ju ändå en del 22 kW-laddare där ute, så är det inte lika bra att ha en kabel som klarar det? :slightly_smiling_face: Jag har förvisso bara 11 kW till ID 4:an, men jag hade nog gillat tryggheten i att kunna ladda med 22 kW.

På en skidort som jag körde till fanns det 2 stycken snabbladdare och 2 stycken 22 kW-laddare. Snabbladdarna var ur drift - och vid det tillfället hade man nog uppskattat att kräma på med 22 kW. Jag hade dock turen att inte behöva ladda vid det tillfället, men hade ändå tänkt fylla på lite.

Håller med om att det var futtigt. Då kan man ju inte köra med fronten in… Vi hundägare vill ju gärna ha baken ut, så att man kan få ut hundarna…

Lusläste mina papper nu och det verkar som jag ska få med en 6m 22kW kabel. Den blir nog väldigt tung och skrymmande. Hade gärna sett att jag hade fått plats med kabeln i frunken.