Laddning på eon i Norge

Var i Trondheim under helgen och parkerade i stadskärnan. Enligt ChargeFinder skulle det finnas många eon-laddare direkt ute på gatuparkeringarna (vilket det också gjorde). Upptäcker att laddarna inte finns i min eon drive app och jag lyckas inte få igång laddningen. Mailar eon Sverige och det visar sig då att man måste ha eon:s norska app för att kunna ladda på norska laddarna och den finns ej i den svenska Apple app-store. Det slutade med att jag inte kunde ladda under tiden jag gjorde mina ärenden. Att ett av Europas största elbolag inte ha en gemensam app för alla sina laddare tycker jag är under all kritik. I Norge kan endast de med norsk app-store ladda, hur tänkte man här?

Njae, det låter märkligt. Jag ser många av e.ons laddare i Trondheim i OKQ8-appen (det är samma system i bakgrunden som e.on och Virta använder).

Ja, du har rätt. Tack! Synd att det inte framgår i varken ChargeFinder eller på själva laddatationen att man kan använda ok/q8 appen. Inte ens eons support verkar veta det.

Men jag vill tillägga att du har rätt med att stationerna inte verkar visas i e.ons egen app.
Riktigt skräp faktiskt!