Mer sänker priserna

Lite märkligt att man inte vill gå ut med priserna, det får en att tänka att det kan handla om väldigt få ören… vi får se imorgon :slight_smile:

Nu fick jag lite mer stoff från Mer:

För UFC-laddarna (150 kw+) gäller: Låg; 3,40 kr/kWh, Normal: 5,53kr/kWh. Hög; 6,80 kr/kWh.

1 gillning

De tidsbaserade priserna är uppdelade i 3 olika nivåer efter tid på dygnet:

Låg: 22:00-06:59
Normal: 11:00-15:59, 20:00-21:59
Hög 07:00-10:59, 16:00-19:59

Priset styrs även av vilken laddplats du laddar på och avser inte laddning på laddstationer från andra operatörer eller i andra länder.

1 gillning

Mer Energy har en låg månadsavgift på endast 79 kr inklusive moms och du laddar med 20 % rabatt på ordinarie priser i Mer’s publika laddnätverk. * Aktuella priser hittar du i vår app, Mer Connect. Abonnemanget har inget maxtak och ingen bindningstid. Vid uppsägning av Mer Energy avslutas abonnemanget efter 30 dagar.

  • Laddstationer från andra operatörer eller i andra länder ingår inte.

Intressant det här med priser! Förstår de som alltid tankar elektroner på stan men för sådana som mig som fyller på minst 90% av effekten hemma är det en ickefråga! Brukar använda Teslas laddare för att de är många och lätta att hitta men går på det som erbjuds, oavsett priset! Blir så glad då jag hittar en laddare på vägen med navigator eller ABRP. Kan säga att jag inte åker över hela stan för att handla extrapriser heller och det beror inte på att jag är äckligt rik utan på att jag tänker tidsåtgång och körsträcka/förbrukning. Hade samma beteende med fossilbil.

Tolkar du det som att man får ytterligare 20% rabatt på de priserna med nya Mer Energy?

1 gillning

Ja, så tolkar jag det.

Blev inte lika bra priser som jag hade hoppats på AC-laddarna jag tvingas använda nära hemmet, men bättre än 5.6 kr/kWh

Oj. jag hade väntat mig någonstans kring 3kr kanske för AC-laddning på nätterna :o

Samma här. Eller åtminstone att 3.40 kr/kWh var priset före rabatten med Mer Energy…

Dessa priser är väl DC-priser enligt deras hemsida?


Står här: Vi sänker priserna för laddning - Mer SE lite längre ned på sidan

Går jag in och tittar på ett P-hus här i Stockholm nu så är priset i appen enligt ovan pristabell så det är nog AC-laddning också. Kan man inte ladda hemma så är ju MER Energy och ladda för 3,40kr/kWh nog det bästa man kan få just nu, iallafall från dom stora.

1 gillning

Undra varför de skrev 6,80 kr till mig. :o

Det var så jag tolkade deras pressinfo. Men då var altså 3,40kr med rabatten…

“Nu kan du ladda från 3,40 SEK/ kWh på supersnabbladdare. Utöver det lanseras ett nytt förmånligt laddabonnemang, Mer Energy, som ger ytterligare 20% rabatt från första kWh.”

Tänker bara att om det är 3.40 för ufc (snabbladd) så bör det vara lite billigare med AC.
Men det kanske är olika beroende på placering.

AC-priserna börjar generellt närma sig DC-priserna. Det är inte självklart att AC-laddning är så mycket billigare då DC-laddarna trots allt genererar fler kronor per minut än vad AC-laddarna gör vid laddning.

1 gillning

Från Mer’s monter på eCar expo.

1 gillning

Var i appen klickar man för att bli energy kund?.. i don’t get it