Jag funderar på att beställa en GLC, men har “svår ångest” över två saker: 1) Färgen, vilken ska man välja. Min Mercedeshandlare har bara en bil och den är svart. Och svart vill jag inte ha…. 2) Så mycket val när man konfigurerar. Jag är rädd att jag missar något absolut nödvändigt (Om sånt nu finns…). Någon här som har beställt en och kan dela med sig av sina val? Eller i alla fall sett andra färger än svart
Nu är jag rätt mycket för funktion över form, men jag skulle lätt tagit polarvit solid för 3800 kr. Nej det är inte en spännande färg men
a) Den är ljus. Det spelar verkligen roll när bilen står parkerad i solen.
b) De andra färgerna som kostar halvmycket eller jättemycket tycker jag - helt subjektivt förstås - inte heller är mycket att stå efter.
Det är värt 3800 kr att inte bli ugnsbakad på sommaren. I övrigt, meh.
1 gillning
Polarvitt är fint dessutom med svart/gråa AMG-fälgarna, fast pärlemorsvit vill man ju ha ![]()
Men med akustikpaket (UV/IR-skydd runtom, även glastaket) blir det svalt trots svart lack på EQS.
Är i Cannes & Anibes, nu…blev 35-40 grader redan i tyskland.
Kanon tycker jag, tokgillar värme!