MG Cyberster innan sommaren!

Kan det vara så att den kommer till sommaren?? Är så himla nyfiken på priset!

Den är så jävla frän på nåt vis.

Men så svår, säg att du vill ha en eldriven roadster till rimliga pengar och inte vill ja kinesiskt, vad ska man köpa? Kirunacabbad Model 3? :sweat_smile:

Jag har en MG Marvel R Performance idag. Lite småfel har det varit men i det stora hela är jag faktiskt nöjd. Mycket bil för pengarna. Hoppas att de inte fått storhetsvansinne med roadstern och vill ha en mille för den, för det är den absolut inte värd. Men jag tycker den är ascool! Perfekt sommarpendlarbil! :slight_smile:

1 gillning

Fick en liten titt i Växjö härom dagen. Snygg bil, verkligen. Jag hade valt en annan färg på inredningen. Den röda lacken är riktigt snygg. Undrar vilka andra färgen den kommer att finnas i? En snygg grön men brunt skinn, kanske?
Det “riktiga” MG-folket var inte på plats när vi var där men han vi pratade med hade inte fått veta några priser ännu.

1 gillning

Ja svart inredning hade kanske passat bättre till den röda lacken. Men ändå. Inget ord om pris ännu?

Just in!

Priset blir 799’ för RWD och 849’ för GT. Snart officiellt :slight_smile:

Fränt som tusan!
Åker nog o provar en sån om den är inne innan våren.

Här kommer lite mer bilder!
PS: hoppas du inte är längre än 175 :slight_smile:
Jag är 189cm och halva mitt huvud stack upp över vindrutan. Så besviken! Undra om man kan plocka bort en 3-4 kotor ur ryggraden? :joy:

Träffade självaste @cgullin på eventet också! Synnerligen trevligt!

1 gillning

Men vad var känslan annars då? Förutom då att den är mer anpassad för oss lite kortare personer :slight_smile:

Lyllos! Men han hängde mest vid den gula va?

1 gillning

Helt jävla underbar skulle jag säga! Det var ju gott om plats i övrigt i kupén och den kändes riktigt stabil! Nu fick man tyvärr inte provköra den men av de filmer på YT man sett åker man riktigt bra i den.

Tänk österlen en varm sommardag med vinden i håret (eller rakt i ansiktet för min del :joy:) och cruisa fram längs landsvägen med 510 hästar i backen.

En nackvändare absolut. Den tar sin plats. Riktigt snygg!

Men, eftersom den ändå är en kines och tillverkare som ägs av staten kommer inte så många våga lägga 849’ på den. Skulle gärna sett en annorlunda prissättning. Kanske 599 för och 699.

Fanns bara en röd på plats så han såg helt klart lite vilsen ut. :wink:

Men ärligt talat den här bilen gör sig nog bäst i röd. Det måste nog självaste @cgullin hålla med om? Eller?

Du gick för tidigt, den gula kom på bärgare i slutet :wink:

Gillar utseendet skarpt. Man berättade att den är designad av Carl Gotham i England och att den ska vara en mer modern tolkning av gamla MGB. Den har varit kostsam att tillverka men man gör det för att fira att MG fyller 100 år nu 2024. Om det är så eller ej låter jag vara osagt men designen är nice och jag ser fram emot att ställa mig vid en laddstation och bara stå där med öppna dörrar :wink:

3 gillningar

Snacka om att du slår in öppna dörrar på ordspråket ”den som väntar på något gott”. Fan bra uthållighet på dig! All heder till dig! :slight_smile:

Jag drog strax efter att snittarna, alkoholfria champagnen och smågodiset var slut! :joy:

Hade ju lite laddstationsångest också eftersom jag hade laddat klart för typ en timme sedan och kände verkligen att jag borde flytta mig. Lite taskig tajming där :joy: Kul att chitchatta med dig IRL. Keep up the good work! Å ja Esse med såklart! :slight_smile:

Bumbar denna instället för att göra en ny!

Vi behöver prata om den kärran mer, just nu i 2025 är den unik i sitt slag.
Mitt mål är att klämma på en sån på eCarExpo i Stockholm i april och dra en repa på krokiga småladsvägar i sommar.

Specade en egen

Finns inte så mycket att välja på men ändå, priset landade på 810.
Ni som inte gillar den i gult har fel så där behövs inga åsikter. :wink:

Gick på @cgullin rekommendation att välja singel motor.

Hur tror vi andra kommer kontra denna? Även om den inte är gjord med tanken att dra in massa cash utan mer som en jubileumsmodell så är det ju en marknad med köpstarka personer och där är den ensam med eldrift.

Kommer Tesla Roadster äntligen komma, efter 8 år?
Kommer Merceses släppa en eqSLK?
Kommer det en BMW iPower Cab?
Kommer Porsche Boxter släppas som elcab?

Även om jag uppskattar ett gött motorljud i en dragig cab så om vi ska snacka moderna bilar så låter dom ändå som symaskiner jämfört med riktiga bilar, så för dessa pengar nytt skulle jag ändå välja eldrift. Sjukt också att 7 års nybilsgaranti även gäller denna…

För de som inte tycker det finns liketer med gamla MGB, kolla på USA-Modellen :wink:

En ny Tesla Roadster tror väl ingen på längre
En Mercedes Cab blir nog en 4 sitsig EQE/EQC
BMW kanske även där en 4 sitsig på nya 3 serie
Porsche definitivt 718 Boxster ska ju vara på G
Volkswagen om ID.2 GTI blir en hit blir det säkert en cab på den eller Golf/Polo VW har sen 60talet haft minst en cab i sin line up

Jag har aldrig i mitt näst intill vansinniga bilägande haft eller kännt ett behov av en cab (ja en Fiat X/19 men den fattade eld och brann upp mitt i Beverly Hills) men förrförra hösten utanför hotellet på Blåsingsborg stog en white on white on white Mk1 Golf Cabriolet med en liten orange Till Salu PostIt i rutan Jag måste bara ha den och en lågmil några få ägare pedantskött sommarcab blev min Första året byttes det hjul och lite annat byttes mot period correct sen blev det vinterförvaring 2024 rullade den över 1000mil till 99% nercabbat med rätt musik är den en fröjd att rulla runt Österlen i från Påsk fram till början på oktober och idag skulle jag inte kunna vara utan en cab just nu i Blocket sökningarna finns BMW E30 Convertible

MG cabben ser ju spektakulär ut med sina dörrar och i gult blev den ju en helt annan bil än dom röda man sett i bilder den lär nog inte bli en dussinbil på våra vägar men jag tror inte att någon Miata ägare kommer att byta men den blir ett trevligt inslag i sommarmiljön och alla under 12år kommer tro det är en Lamborghini och du kommer bli fotograferad så snart du stannar Det enda som man kan oroa sig lite för är ju dörrarna och om den har elcab där kommer det bli barnsjukdomar (vi kommer ihåg tidiga Model X) men med 7 års garanti lär dom nog få till det tillslut

Du kan ju få en EV konverterad OG MGB för strax under miljonen från England och den kommer att ha ett garanterat bättre andrahandsvärde i långa loppet

Klart du ska ha en Cyberster i Småländska :sunny:

Polestar 6 är en kommande Cab

Den är grym för alla som inte är längre än 175cm. Jag provsatt den på lanseringen. Jag är 189cm och nästan hela mitt huvud var över vindrutan med sätet i lägsta position. Så jag hade behövt skidglasögon för att köra :slight_smile:

Jag läste på en Amerikansk bildesign blogg att när bilen går i produktion ska stolarna ha konstruerats om så även Europeiska och Amerikanska personer ska ha gott om plats i bilen Bilarna som är ute på turne i Europa och USA är pre production

Detta var genomgående ett klagomål på pressvisningar och körningar det fanns även journalister som inte kunde få plats med taket uppe

Kul bejl den där, men förvånansvärt stor ändå. Jag får nog hoppas på att jag fortfarande lever när Mazda kommit med sin elektrifierade MX-5 ändå. Ja, om de överlever de kommande åren vill säga. Just nu ser det lite mörkt ut.