Hej har en mg4 trophy 77 kwh. Min mg4 har på senaste tiden laddat otroligt dåligt när jag har varit ute och snabbladdat. I går när jag var på en laddare som tillhörde ok,så kom jag bara up i 69 kwh och sen går den ptroligt fort ner. jag slutade ladda när hastigheten var bara uppe i 15 kwh. Spelar ingen roll om jag förvärmer batteriet eller ej. Har varit i kontakt med Nemi Bils verkstad där jag köpte bilen. Dom skulle kolla på problemet. När jag fick tillbaka bile så sa dom att det inte fans några felmeddelande och dom hade uppdatterat mjukvaran. Bilen skall ju klara av att ladda i 160 kwh. Jag har varit uppe i 150 kwh 1 gång i vintras. Då var det -30 ute. Jag brukar mest ladda hemma. Någon som vet vad det kan vara för fel. Finns det någon stans man kan åka och kolla upp sitt batteri i bilen mm. Dom på Nemibil verksta vet ju ingen ting. Han som tog sig an bile sa att bilen skulle ha 139 kwh snabbladdnig och sen vista ha inte vilken batterikemi bilen har.
Skulle börja med att köra ner den lågt, ha värmaren igång och testa en gång till med optimala förutsättningar.
Har ju varit rätt varmt nu med och det påverkar också med den relativt långsamma laddningen borde hålla i.
Kan vara mycket grejer som inte dyker upp på datorn som är knas men som vanligt behövs det väldig tydlighet med hur det var och hur det är nu.
Hej Mange. Vi har en MG4 Trophy 62 kWh sedan 2022. Vi laddar nästan enbart från vår hemmaladdare, inga problem där. Men när vi gör långresor sommartid (typ Sthlm-Umeå) så funkar snabbladdning bra upp till ca 80%, som bäst får vi 150 kW. Tips: Försök tänka på skillnaden mellan kW och kWh…
Hej!
Vad har du haft för batteriprocent när du laddat? Tittar man på laddkurvan jag hittade så laddar den i ca 130-140kW från 5-55%. Över 95% så är det ju ca 15kW som gäller.
Detta är under optimala förhållanden.
Kan du fylle på med mellan vilka procent du laddade? Det säger ganska mycket om hur man ska se på detta. Som du ser på grafen från @norn så påverkar det ganska mycket.