Vad tycker ni kontantköp eller privatleasing av denna ?, är ju 30% rabatt. Visst ingen kontantköper väl denna för strax under 500k men ändå.
Den hade jag köpt . 300000 / 84 månader som är garanti tiden ( 7år ) = 3572 kr i månaden om man har pengarna och inte behöver låna . 3500 mil om året för mig x7 = 24500 mil på 7 år . Bara garanti till 15000 mil , så lite nervösa resterande 9500 mil dock . Det borde den hålla . Och om 7 år kostar kanske bensin och diesel så mycket , så att även en sån här rackare kan ha lite restvärde 2031 ? .
En annan intressant jämförelse kan vara , en ny MG 5 med 7 års garanti för 300000 kr , eller en begagnad t.e.x. ID3 för 250000 kr . Lite sämre räckvidd på MG , men för den som har ett lämpligt transportbehov så ? .
En elkombi under 300k med 7 års nybilsgaranti är egentligen oslagbart idag.
I många fall är den ju inte sämre än en del premiumbilar vad gäller buggar, men den lider säkert med betydligt sämre komfort m.m, men det behöver ju inte vara fel om man bara har den som en typ “slit-och-släng bil” man inte finåker i.
Jag blev lite sugen men inser att den bilen nog bara skulle stå mestadels av tiden pga mina ryggproblem så för mig passar den inte ens för det reapriset.
Med en beggad iD3 får du inte dra släp
Jag drar aldrig släp , men jag hade valt en ny MG i alla fall , för jag gillar mycket garanti . Och jag litar inte på att folk laddar rätt . Det borde vara krav på att titta på , och följa Gullins intervju av Dekras expert vid köp av elbil . Den videon är guld värd , och mycket bra gjort av Gullin . Den har jag delat till många . Och jag kör sällan så långt i ett sträck , så jag hade klarat mig med ett mindre batteri . Jag har 6 mil till jobbet , men kan om jag vill ladda där också till lägre pris än hemma faktiskt.
Kontant är den svårslagen. Bästa dealen där ute nu, vad kostar egentligen den näst billigaste El kombin kan det vara ID7 som kostar 645700? Visst den är 4,9m lång och MG5 är 4,6m lång så kanske inte så jämförbara men under halva priset är ju rätt tilltalande.
Lån i tre år till 0% ränta och sedan lösa lånet är ju ännu bättre.
Verkar inte gälla MG5, bara MG HS och några ZS.
Jäkligt mycket bil för pengarna. Är man inte brydd om Kina så sett så är det bara ett slå till om man behöver en rejäl bruksbil.
Jag tänkte på 0% erbjudandet terlmeister skrev om. Att MG5 är på erbjudande för just under 300k stämmer absolut. Förtydligat citat i tidigare inlägg för att undvika misstaget igen
Och klarar sig med 500kg dragvikt. Rent allmänt har det varit väldigt tyst om MG5 jämfört MG4 som dyker upp tester på lite då och då. Börjat rulla en hel del MG4 här i norr då Niemi bil började sälja MG i våras men fortfarande inte sett en enda MG5, men nu kanske det blir ändring.
MG5 är ju prestandamässigt underlägsen MG4. Men man klarar sig långt på 500kg, jag har haft jättemycket nytta av draget på min ZS
Intressant, då jag var inne på hedin så såg jag bara 7,9% för MG5 och noll ränta endast gäller HS och ZS. Nu när jag dubbelkollar så ser jag en del MG5 har 0% ränta och en del har 7,9% (alla dock 299.900kr). Måste säga rörig sida. Nu spelar det ingen roll personligen då jag oavsett inte kommer köpa en då det inte är dags att byta bil.
Såg att hedin även hade lagerbilar MG5 årsmodell 2023 som inte lämnat lokalen som de kränger för 289 900kr 0-ränta
Det är tufft för ÅF nu inför årsskiftet.
En bil med så bra garanti är på sätt och vis slöseri att leasa med det kontantpriset. Du kan köra 2000 mil per år på dom 7 åren bilen har garanti utan att behöva betala en krona för saker som kan gå sönder (minus slitdelar då) sålänge du lämnar bilen hos aukt.
Betalar du 4000 kr i månaden i finans med så är bilen helt betald när garantin går ut.
Baserat på det track record jag har på min MG så håller dom ganska bra också från början.
Frågan är vad dom ger i inbyte, blev NÄSTAN sugen på att byta in Golfen mot en sån.
300k och 0% ränta, känns intressant…
Hur dåligt är MMI på den? Går det att leva med?
Den har inte värmepump heller va?
MMI? Menar du systemet är det lite segt och laggigt ibland men det går att leva med, det gör sitt jobb med den äran. Små skärmar i 5:an men den har både ACP och AA.