När en laddhybrid ICE:ar

Jag besökte bilmässan i Jönköping i helgen. Här är tydligen nya tidens fulhack för att slippa betala p-avgiften.

1 gillning

Jag har faktiskt varit med om det där en gång också men då trodde verkligen pluggisen att det skulle gå att göra så.

Sett detta tricket hos mig på elmacken för två år sen. Skillnaden var att den kunden var helt övertygad om att kundens hyrbil Ford Kuga kan ladda om man skarvar CCS2 med Typ2… fick förklara att det inte kommer fungera….

Sett samma vid en laddare i huvudstaden.
Känns som ett ”knep” för att kunna ställa ifrån sig bilen utan frågor.

Just vi det tillfället var det en helt galen chaufför som verkligen behövde ladda som googlade telefonnummer till bilägaren, och när han inte lyckades hitta det kopplade han ur bilen, skrev en lapp och drog med vederbörandes Typ2 kabel i beslag. :zipper_mouth_face:

1 gillning

I’m lost for words… :joy:

Nu var detta på en laddplats med DC-laddning. Men efter att ha varit ute på utflykt med familjen under påsken så noterade man att det parkeras vanliga fosil-bilar på parkeringar med laddplatser. Förvisso med långsam AC-laddning men frågan är ju trots allt relevant. Är det primärt en parkering eller laddplats?

Har sett liknande också för 5-6 år sedan för personen trodde det skulle fungera