Nevs Emily köps upp av Ev Electra


Bolaget som köper Emily-projektet från Nevs heter Ev Electra

1 gillning

Hoppsan! Hoppas det blir bra.

1 gillning

Håller alla SAAB tummarna jag har :slight_smile:

1 gillning

Man kan ju undra hur finansieringen skall gå till.
Tittar man på hans Linkedin profil driver denne Jihad ett bolag som verkar ha tagit fram en Meddelande-APP (https://talafone.me) :face_with_monocle: . Undrar om det räcker till en bilfabrik…
Linkedin säger ju också att det är endast 24 personer som jobbar på eller har anknytning till EV Electra.

Men han har ju fått fram pengar för att utveckla ett antal konceptbilar på EV Electra, så får väl hoppas han skakar fram pengar även till detta!

Är det någon som googlat bilarna på EV Electra? Jag är liberal i min designuppfattning men de bilarna var nog det värsta jag sett så om de lyckas sätta Emily i produktion så får jag gratulera. Tror det när jag ser det dock.

Jag är skeptisk, minst sagt.

4 gillningar

Som man säger i USA - Vaporware
Låter som Esse grävt upp tillräckligt för att bekräfta det Good job :call_me_hand:

1 gillning

Alrik Hedlund är inte lika negativ. Men vi får väl se ganska snart vad köparen faktiskt går för…

Dåligt med fakta i den där videon, bara känslor och förhoppningar (och t.o.m. ett hot). Inte så förtroendeingivande.

Känns mer som en brasklapp för att “rädda ansiktet” efter ett par allt för okritiska videor, och definitivt inte en “granskning”.

1 gillning

Uppföljning till mitt första inslag om Ev Electra.

4 gillningar

Hatten av för dig @Esse
Jag har följt dig i många år men måste säga att jobbet du gör nu i din egen kanal har nått en ny nivå. Riktigt bra journalistik och väl insatt i ämnena du avhandlar i varje avsnitt.
Bevakningen av såväl Tesla vs. IF Metall och nu även grävandet i EV Electras historia är av riktigt hög klass.
Snyggt jobbat Peter, tråkigt att jag inte fick möjlighet att säga hej på mässan i Göteborg.

3 gillningar

Nu har jag också sett filmen - du byggde upp historien väldigt bra! Och vilken historia det är…

Tack för din feedback!

Dom uppmärksammade denna händelse i ett av swebbtvs program där dom hänvisdade till Peter Esses grävande journalistik.

”Analys från soffan” – det var en stol faktiskt :grinning:

1 gillning

Hjälp, bara rubrikerna får mig att skrika “foliehattstv”!.

1 gillning

Se följande artikel i Carup. Där finns också en video med en intervju med Jihad Mohammed av Saab Club Nederland.

Kan man gå miste om något som aldrig existerade till att börja med, undrar jag…

2 gillningar