Ja det är många check på NIO bilarna, det ser man också i många recensioner.
Firefly utnämndes till och med av en mycket van kinabilstestare, som den roligaste och bästa kinabilen han testat.
Sedan är det tyvärr så många osäkerheter med allt runt märket och dess affärsmodell.
Firefly kan mycket väl bli NIO’s största succe i Europa, men jag tror inte den kommer sälja så mycket i Sverige. Men som du säger så kan de ju precis som andra sälja in sig med aggressiva kampanjer bara för att ta en marknad!
Ett leasingpris på nån tusenlapp mindre än t ex renault 5 skulle jag inte tacka nej till
Tänk vad utvecklingen skulle gått snabbare om inte alla gick runt och oroade sig för restvärde på nya märken. Är lite synd att det inte finns någon bra lösning på detta. Jag gillar själv Nio och deras batteribyte och gillade även när jag provkörde ET5 Touring men tyvärr är deras subscription dyr och de kunde inte erbjuda något garanterat restvärde och återköp så då fick det bli leasing av en Zeekr X för min del istället.
Priser finns nu för Holland och Norge, Svenska priser fortfarande inte klara, men i jämförelse med andra småbilar så lutar det åt att de antagligen kan få det tufft med försäljningen som köp i Europa utan rabatter!
Praktisk, hyfsad räckvidd men har den batteribytarteknik och i så fall varför? Och så är den kinesisk vilket i princip gör den död på den svenska marknaden av många anledningar. Gillar den i alla fall men skulle nog inte våga köpa den. När når ett märke en kritisk massa för acceptans? Ingen trodde ju på Hyundai i början.