Nissan Juke generation 3

Vad tycker vi om att Nissan juke nu kommer som elektrisk?

När Juke kom som bil så stack den ut väldigt mycket jämfört med den “vanliga” designtrenden som fanns.
Nu har vi ju varit inne i en “vanlig” space trend vad gäller de elektrifierade fordonen, så självklart var det väl tvunget att Nissan fick hitta på nåt ännu knasigare för att sticka ut i den massan av spacade bilar. Tänkte man nog iallafall, utan att veta att trenden nu är att gå tillbaka till de “vanliga” designerna.
Frågan är då om man tog i alldeles för mycket nu när man börjar närma sig en produktionsfärdig Nissan Juke. Man kanske kunnat kopiera gamla Nissan Juke och det blivit en hipp bil igen.

Fast Toyota och sin bokstavs-och-sifferkombination som jag aldrig lär mig verkar ju lyckas, så man får väl önska Nissan lycka till då! :slight_smile:

https://www.topgear.com/car-news/first-look/wow-new-nissan-juke-looks-interesting

Den är färdigkrockad! Men skämt åsido, jag tycker de är vågade, 90% tycker nog denna design är skitful! Jag och några till tycker den är cool och sticker ut, ingen könlös tvålkopp som t ex Leap motor. Om den är bildskön som en italiensk sportbil från 60-talet är mer tveksamt men den kommer klart väcka känslor, antagligen mest av det negativa slaget.

2 gillningar

It’s a train wreck

Idag känner jag om Nissan och Infiniti att det är skönt att man inte var involverad i något därifrån det enda dom idag kan erbjuda som är riktigt lyckat är Z. Generation två face lift Leaf speciellt i Coca Cola är helt OK ut och invändigt

Fortfarande riktigt stolt över min insats i den (utskällda) första bilen från Infiniti Q45 1991