Nu har ID.7 Frunk

Har nu instalerat min frunk

Inköpt på frunk.at

Får plats
AC kabel, liten väska med verktyg och längs till höger 220V schuko laddare

3 gillningar

Hur ställer sig Volkswagen till den i garantiärenden?

Till vissa Peugeot ICE modeller fanns det ett eftermarknads"snöskydd" till undre grillen så man slapp snö i motorutrymmet glömde man ta bort det på sommaren kunde bilen överhetta och Peugeot täckte inga såna skador på garantin om man använt skyddet

Jag har efter en lång mailkontakt med Volkswagen fått skriftligt på att det är OK att montera TÜV godkända sänkfjädrar av en auktoriserad verkstad på min ID.BUZZ och att garantin gäller förutom fjädersatsen eller skador den åsamkar

Det finns alltid ett OM

Frunk.at säger ta bort innan service den är ok av TUV

1 gillning

Tog bort min till Kian före service men lät den sitta kvar på besiktningen. Fegade lite på servicen men på Soul är det ett gigantiskt outnyttjat utrymme då den är byggd för fossilspisar!

Funderade ett tag på en sån till ID4an.
Men efter att ha sett hur fruktansvärt skitig den bilen blev under huven så skippade jag de planerna. :pensive:

Helt otroligt att det finns företag idag som tillverkar EVs och inte planerar för en frunk. :zipper_mouth_face::zipper_mouth_face:

Perfekt post nu när ID.7 är beställd. :+1:
Leverans i maj/juni så har ett tag att höra utvärdering och kunna beställa.

Vad kostade den?

Nja, jag skulle nog kolla på en liknande lösning som skoda elroq har med nätet under insynsskyddet i skuffen, alternativt nät man hänger upp mellan krokarna.
Finns varianter att köpa på biltema eller amazon för betydligt mindre pengar och kan nog göras utan åverkan på bilen också för en lite händig person. Utsätts för mindre smuts och sedan slipper man glömma ta bort frunken när man besiktigar också :slight_smile:

Ingen åverkan på Kian i alla fall, bara att ploppa bort plastskyddet som inte har någon funktion och använda samma 4 fästpunkter till frunken, gjort på ett kick, inga verktyg behövs! Man kan undra varför man sätter dessa plastkåpor över motorer?

1 gillning

jag tänkte på fästpunkter med nätet under insynsskyddet. Tycker det är en smartare lösning än en dyr frunklösning under motorhuven. Skulle nog föredra det på bilar de levererar med frunk också om det valet fanns.

@mattserl Jag tänker mest på när man är fullastad (5 pers + katt) och man har tagit bort insynsskyddet (även tagit bort första golvet i bagaget). Skönt att ha laddsladden och lite annat lättåtkomligt.
Men det ena utesluter inte det andra. Man kan ju köra båda lösningarna. :+1: :slight_smile:

1 gillning