Nya Mercedes C-klass

Jag vet inte ens om det här är på skoj eller på riktigt. Tyska biltillverkares vurm för osymmetriska skärmar gör mig osäker.

Denna dök upp i mitt flöde eftersom jag har en Top Gear-period just nu. Sändes första gången 28 maj 2006 “car interiors today are very boring”. Det har väl inte blivit bättre sen dess :smiley:

3 gillningar

CLS:en är ju från den tiden - fantastiskt vacker inredning.

Påstås vara en läckt bild på inredningen i uppdaterade 7-serien, men jag kan inte riktigt bedöma om det är skämt eller ej. :sweat_smile:

Det är lite som när man ser något från Trump och man inte kan vara säker på om det är ett riktigt inlägg.

5 gillningar

Jag blev kallad gubbe av en 3:e klassare med sned keps, då jag gick i 6:an redan :smiley:
Håller helt med vad gäller att Mercedes interiör lockar mig mera än Volvo. För mig går nya BMW IX3 bort både interiört och exteriört.
Nya C-klass är jättesnygg utvändigt, men jag håller med flera här och designers som hade velat se en något mindre grill för full poäng.
Så trots att praktiska jag inte är vän med sedaner, så tycker jag nya C-klass designmässigt är Mercedes bästa i modern elbilstid!

Det var inget skämt :joy::joy::joy: jag döör..

3 gillningar

Hänger du inte med på den nya trenden :joy:

ju äldre vi blir desto mera sportigare Sedan. Bara se på oss gubbarna @cgullin och mig. :joy:

Problemet är att jag försöker se mina bilar minst 10 år framåt och även om huvudet tänker sedan, så skriker kroppen efter en hög rymlig SUV.
Ordspråket “Är huvudet dumt, så får kroppen lida” stämmer nog bra in om man börjar närma sig äldre gubbe :slight_smile:

1 gillning

Det finns ju släp :grin:

2 gillningar

Skojar köp precis den bilen du vill ha @mattserl :hugs:

Det där släpet är jag avis på :+1:

RC-Campa lagas i Polen av Tom Plan. Finns att köpa i Sverige. Jag importerade den från Danmark då den var billigare där (Googla)

Bästa köp på länge. lounge på vägen, slänga in Europallar och Gud vet vad jag har brukt den till. :hugs:

2 gillningar

Såg en begagnad på blocket från släpvagnsgrossisten.

Ser en ionic 3 dragandes en sån framför mig, vilket måste vara en syn som drar blickar till sig. Kanske nån recensent som brukar campa ibland som får för sig att testa det senare. :slight_smile:

1 gillning

Ops , jag köpte en låg sedan för framtiden . Men min fru ” gammal sjuksköterska ” brukar säga minst 20 knäböj om dagen , trots artros i knäna . Slutar du använda kroppen så slutar den fungera . Så jag får väl lita på henne då .

1 gillning

Klok fru du har och jag jobbar på det :+1:

1 gillning

Tänk att dom inte kan hålla fingrarna i styr allt detta “Neue Klasse” blir lite tröttsamt i7 var ju riktigt bra som den var och behöver inte se ut som en bil många steg ner på prestigetrappan

Tur att det finns ett par 2026or på bekvämt avstånd två år framåt….

Jag förstår inte varför de löste det på detta vis. Om de hade haft en enhetlig skärm så hade det väl kunnat se okej ut. Men varför två?!

1 gillning

Finns andra lösningar också, där småbilar räcker till att dra den, men skulle nog passa med en C-klass framför också :smiley:

https://www.autoevolution.com/news/this-is-urbanoid-booba-a-micro-camper-trailer-that-blooms-into-a-2-person-habitat-at-camp-258157.html#agal_27

2 gillningar

Här måste ju Thules dragkrokstält vara ett ljusår bättre alternativ om det är camping för två Man söker?

Slippa ökad förbrukning och 80km/h som ett släp innebär.

2 gillningar