Tack för bra och intressant sammanställning som vanligt.
Den här rackarn stod jag och tittade på i somras på väg hem från vildmarksvägen. Den var inte igång då men väl uppsatt. Jag skulle ladda på Ionity i Hoting så spelade ingen roll att den inte vara igång men alltid kul med fler laddare så titta måste man ju. Cheap har dessutom bra pris på laddningen.
Här på sydostkusten har vi ett par tre i Simrishamn och några fler på ICA i Ystad men där står bilar parkerade som inte laddar sen är det ganska tomt och öde
Kalmar ligger ju topp 2 under 2025 vad gäller tillkommande elbilar. Ser kanske lite sämre ut med där det ökat mest med elbilar 2025 i förhållande till utbyggnad av snabbladdare.
Ser glest ut i stora Norrlands glesbyggd, men det tar sig väl även där. Har en släkting i Hoting som har/hade en bilaffär, men vet inte status på affären nu, då det var länge sedan vi hördes. Mycket premiumbilar var det iallafall på den tiden han ville kränga på mig några
Recharge har nog dragit vinstlotten med sitt samarbete med IKEA. Smart också att de inte bara erbjuder 300 kW laddare, utan även långsamladdning som nog IKEA gillar
Man har valt att installera ett batterilager precis som i Löddeköpinge och Norrköping för att kunna effektbalansera och erbjuda fler uttag. Eftersom det praktiken inte innebär att något arbete utförs i elnätet så omfattas det inte av blockaden.
Det måste väl vara Ivars Bil som du syftar till? Ivars Bil har dessvärre lämnat familjen Eriksson nyligen, nu är det en tidigare anställd som tagit över och driver ”Nya Ivars Bil”.
Bil-Ivar sålde ju otroligt många Mercedes genom åren, men tappade försäljningen av märket någon gång vid 2000 typ och då blev det BMW istället. Men man har faktiskt bara Subaru i dagsläget. Tror Hedin köpte upp deras BMW-försäljning i Östersund.
Jag är ju ursprungligen från Dorotea. Pappa som, precis som mig, var bilintresserad tog mig ofta till Ivars Bil i min ungdom. Kommer fortfarande ihåg alla fina S-klass och därefter 7-serie som fanns i bilhallen. Är i dag, tyvärr, en sorglig bilhall.
Dock tror jag att familjen fortfarande har kvar museet.
Ja det stämmer och lite vemodigt men åldern tog väl ut sin rätt. Han och familjen har nog haft butiken så länge jag levat. Kul ändå att museet är kvar och att butiken lever vidare även om det inte är som förr. Sist jag träffade honom var i Wasa Finland, då vi stötte på varandra på en tävling. Måste ha varit mitten av 80-talet.