Oj det är ju ändå en ganska stor kommun med tanke på att det byggts ut i betydligt mindre kommuner. Lär väl bli bra använt då kan jag tänka mig.
Rätt överraskande måste jag säga som smålänning.
Trodde att Åseda skulle få snabbladdare innan, men i det här fallet är det företagens transportbehov som driver omställning i första hand och inte privatbilismen.
Får väl göra en semester insats , och tipsa om dessa laddare vid östra ingången Asecs Jönköping . 8 platser med 400 KW som inte var med i ChargeFinder , så jag kan inte garantera att dom fått ström än . Men nära ingången och ett flertal restauranger som Libanesiskt / Sushi / Italiensk . Och Systembolaget nära ingång .
Stora delar av Dalsland är en vit fläck på laddkartan, tex så finns det på sträckan Åmål - Strömstad (väg 164) endast snabbladdare i nämnda städer samt i Ed. Laddaren i Ed nyttjade jag härom veckan när jag skulle till vår campingplats i Strömstad, den ligger lite ensligt till och kostade 6,49 kr per Kwh. Kan tillägga att bara 2 av 4 ladduttag fungerade.
Jag skulle gärna se att Trafikverket satsar på att sätta upp snabbladdare på sina rastplatser, på nämnda sträcka finns ett flertal fina och trevliga rastplatser som mycket väl skulle lämpa sig för ett laddstopp.
Tack för tipset! Såg ett inlägg om dessa på LinkedIn, de skulle driftsättas efter semestern om jag inte minns fel. Dyker säkerligen upp på min lista i augusti. ![]()
Jo, lite klent i Dalsland utanför E45. I Dals-Ed finns även OKQ8s snabbladdare vid Coop.