Flexibla laddare var baserat på omtanke om dom som vill ladda snabbt. Men för egen del baserat på mina behov , så vore det som du säger bättre med fler 50 KW laddare . För dom ratas ju ofta av bråttom människorna , och är i högre grad lediga för mig som föredrar dom . Kanske borde jag välja en bil med Chademo laddning , dom laddarna på lagom effekt är ofta lediga när man söker i ChargeFinder . Frågan är bara hur länge dom kommer att finnas kvar? .
På mina två sajter 8+6 platser i drift och det är ALDRIG fullt med köbildning. Jag har minst 1 bil varje dag som laddar till 100% och stannar där nån timme efter, utgör aldrig något problem. Vi har idag funktion att minuttaxa kan appliceras efter 100% men jag använder inte då behovet inte finns.
Rent hypotetiskt om det kommer 8bilar som alla är tomma med 70kWh batterier (560kWh) så är det ungefär så mycket man säljer en vanlig vardag dag per sajt, spontant är det en bättre affär och låsa stationen 2h och slippa alla som laddar för 20-40kr och drar.
Det får bli Nissastigen till västkusten eller Skåne i fortsättningen. Göstas konditori i är väl ett väldigt trevligt fik vill jag minnas , på lagom gångavstånd. Trevligare väg än E4 och skojig bilfirma för den bilintresserade .
Heja Ionity, snart får ni planera in 600kw också @David
I takten det byggs ut med laddare behöver snart ingen känna skam om man tar extra långa pauser