och i uppsala södra finns det HPC var 100:e meter (aningen överdrift…men många finns det nu)
Japp, laddar alltid där, man orkar inte åka till Ionity och brottas med semesteråkare och taxis
Jag undrar hur IONITY känner kring faktumet att man har blivit en laddstation för taxibilar? Det är trots allt många premiummärken som ligger bakom IONITY, men vi är många som i princip har gett upp hoppet om IONITY.
En gång var det tre bilar i kö, och jag som var först i kön gick och kikade lite på hur många procent alla hade laddat till.
Ser då en taxi med 99%, så jag knackar på hans ruta och när han har vevat ner rutan säger jag:
-Jag ser att du har 99% och eftersom det är bilar i kö kanske du kan runda av?
-Nej, jag vill ha 100%.
Helt värdelöst.
(Utfyllnad)
Ionity är nog dunderlyckliga över att ha hög beläggning hela tiden.
Tror dock inte att det alltid är taxibilar där, men de står alltid där när jag ska ladda.
Mer än hälften är taxibilar
Någon som hört något om planerna på laddare hos OKQ8 i Bandhagen? I somras hade de lappar om att det skulle komma, men ser det aldrig på några listor.
Först, välkommen till forumet!
Angående OKQ8 så kommer de att bygga snabbladdare både på stora och små stationer. Tids nog dyker de nog upp i Bandhagen med. Det är ofta den där lilla detaljen med att få ström framdragen som kan ta lite tid.
Tack för svar! Kan säkert vara brist på ström. Jag har ju inte direkt brist på laddare i närområdet, men nyfiken på när de öppnar.
Nu när mitt We Charge-abonnemang går ut vid månadsskiftet kommer vi framför allt att ladda hos Tesla på långresor, men Recharge passar ofta bra för våra stopp också. Vilket abonnemang är mest förmånligt för Recharge?
Vääääääääkommen till forumet @xms67 – sann glädje att du även hittat hit!
Haha, du är allt för vänlig. Men som den lyssnare av er podd man är så tänkte jag att man måste ju testa att hänga lite här…
Sund och gemytlig beslutsprocess!