Jag vill genom mina inlägg få fram att det kan låta som ett oerhört problem med DC-laddning när det för de flesta inte är det då de laddar hemma. Nej alla kan inte ladda hemma jag vet men många kan.
Väldigt stor del av elbilsägare kan ladda hemma ja – men vill vi verkligen att elbilsutrullningen skall sluta där?
Hmm… inte säkert jag håller med
Save it for poddcast!
(Måste ändra så det går att skriva så kort som “Save it for podd!”)
Tack. Det blir 3000 kr på mina maximalt tio publika laddningar. Är ju mer eller mindre ingenting om man ser till alla möjliga tillval som kan väljas till när man “klickar hem en elbil”. Då blir det att undersöka Elli.
Som @cgullin mycket riktigt påpekar finns det andra alternativ också. Bästa är att berätta om dina behov – om det bara handlar om 10 laddningar per år så är ju frågan varför du alls behöver ett abonnemang. Kör du bara inom Sverige finns det bättre alternativ, handlar det om bara utlandet finns det andra alternativ.
Att välja ett abonnemang bara för att det ska vara enkelt att starta laddningen (med ett kort) är ju inte ekonomiskt gångbart. Då är det trots allt enklare att välja betala ett något dyrare pris per kWh vid de laddtillfällena man gör under året.
Och apropå podden, ni har en skön dynamik son funkar riktigt bra (om ni har rätt åsikter är ju upp till lyssnaren att värdera).
Möjligen de med gratisabonnemang
Kortbetalning är ändå det bästa. T.om bättre än p&c. Man har full kontroll och behöver inte lägga ut sina kortuppgifter på mer eller mindre suspekta hemsidor och hålla det uppdaterat.
Och snart kommer väl gnället om skimmade kortterminaler igen…
Om man bara ser till användarupplevelsen så är det rätt bra med våra gamla mackar, bensinpumpar och kortbetalning. Man måste ändå tro att det är där vi hamnar till slut, fast efter en makalöst lång omväg
Ni frågade i senaste avsnittet vilken nivå ni ska lägga kunskapsnivån på gällande exempel publik laddning.
Jag säger hög!
Vill man lyssna på en nybörjarpodd finns “Tesla podden”
Nörderi är underskattat, behövs mer expertkunskap på området.