Området med bäst förbättringspotential?

Det kan väl en “dator” också klara om en människa kan?

Under dessa omständigheter vet jag inte om människan är så bra om jag ska vara ärlig. Potthål borde i datorns värld bara hända att EN bil kör i samma hål. Nära noll kontrast är väl ingen match för vissa tekniker och jag vet inte om människan är så bra med dessa förhållande heller…

Dessa bilar för 5-700 tusen är ju inga problem att ta på långresor. Vissa klarar lätt 500km.
Att då ha en bil som har 250km räckvidd och laddar 200km på 5-10min, borde väl funka för de flesta även i glesbygd? Givetvis till ett betydligt lägre pris, 200-300 tusen. Nu tror jag att Teslas nya “folkbil” kommer klara mer än 250km även till det priset.

Nej, det är så sant!

Tja. Vi får väl se hur det blir. Internet verkar ha glömt men jag minns när Model 3 skulle bli den folkbilen ($30k car). Vet inte riktigt vad som hände där…

Vet inte vad priset är i USA. Men om man räknar med inflationen från när 3:an kom 2017 så kommer man väl inte så långt ifrån 30k? Tar man med de USD 7500 som staten bidrar med där borta så borde man definitivt vara där tycker jag (men är väl inte “rätt” sätt att räkna kanske).

1 gillning

$39k för basmodellen, och den är inte berättigad något avdrag 2024, faktiskt, bara Performance-varianten, tro’t eller ej.

Men mig veterligen har den aldrig kostat $30k i USA.