Finns några ORA Funky Cat 300 ute till vettiga priser så går i valet och kvalet. Dels är priset om 160/170 tkr lockande dels verkar det vara en helt ok bil - iaf när man kollar på div. YouTube tester (men långt ifrån perfekt). Om jag inte missminner mig fick den ganska ok beröm för något/några år sedan som podden provkörde den? Känns dock inte att bilen blev den säljsucce som GWM hade hoppats på så är väldigt osäker på framtiden och dess möjligheter till ev. reparationer när garantierna gått ut.
Hade egentligen gärna gått på re-leasing men pga hund i familjen så vill vi inte ge oss på leasing.
Gå på enID.3 isåfall, antingen billigare eller en lite nyare. Båda är mycket bättre köp än Ora om du tänker helhet och inte bara inköpspris. Service , reservdelar, långsiktigt ägande och andrahandsvärde.
Finns ens reservdelar att uppbringa till Ora om fem år?
I samma prisklass kan du få en Honda E, som jag som tidigare ägare kan intyga är en toppenbil på i princip alla sätt och vis (annat än räckvidden). Inte heller någon storsäljare men jag skulle 100% hellre ha en Honda E att skaffa reservdelar till än en Ora, tänker jag iaf.