Pendlar bil som är bäst

Vilken bil skulle ni rekommendera har 5 mil enkel väg till jobbet åker mest 100 väg lite 110. Vill ha en bil som kostar max 220.000. Den kommer gå några långresor när man har semester. Kommer ladda bara ac ladding vid jobbet. Kommer äga den länge. Har tittat på kona, c4 och niro.

Peugeot e 2008 är en bra bil och precis som dom byggda på en delad ICE EV plattform och har ganska dåligt andrahandsvärde vilket är till fördel som begagnat köpare

Annars om man inte har många barn och hund som ska få plats är alltid ID.3 ett vettigt val Golfstor på utsidan Passatstor på insidan och en väl utvecklad bil som kommer finnas på våra vägar många år framöver lätta att få service och reservdelar till

Jag hade tre år i en tidig som bara blev bättre och bättre för varje uppdatering Vi åkte till Italien i den minst tre gånger om året och det funkade helt OK En perfekt pendlare som tappat det mesta av sitt andrahandsvärde och man som begagnatköpare kan göra en bra affär på

Lycka till

Pendling, vissa långresor och äga länge…
Jag skulle gå på ett stort märke med många ÅF som sålt många exemplar, då teknologin är ny och dessa bilar är lite äldre. Bra service och reservdelar är inte dumt, över många år!

Dvs ID3/4, och om du letar lite…kolla efter Volvo XC40 Recharge, Polestar 2.
Dessa ÅF har dessutom bra garantipaket på sina bilar.

Marginal på räckvidden skulle jag som pendlar 12 mil om dagen , med en 58 KWT batteri rekommendera . Om du inte har tillgång till laddning hemma . Försöka hålla sig mellan 80 - 20 % i vardagen brukar rekommenderas för lång hållbarhet på batteriet . Dom bilarna som du tittat på finns väl i olika batteristorlekar . Passerar du någon laddstation på väg till jobbet , så kan ju det vara en trygghet kalla vinterdagar . Ibland händer det ju att vägar är avstängda vid tillbud , med behov av att kunna åka lite omvägar också.