Phasebox laddbox?

Är det någon som har erfarenhet från Phasebox? Det verkar vara en liten svensk laddboxtillverkare. Ska installera in en laddbox på landstället i Hälsingland och en elektriker i närheten är officiell återförsäljare för dem och Garo. Fördelen med Phasebox är tydligen att dess lastbalanserare går över radiofrekvens och har därför en bra räckvidd. Ska ta in offert på den och via en annan leverantör som har Zaptec Go.

1 gillning

Inte hört talas om men en laddbox är ingen hokuspokus.
Vad kostar den? Kan känna att ett litet svenskt företag kanske inte är så dumt. :slightly_smiling_face:

Det är snygga laddboxar, försökte få till en fabrikstour hos dom när jag var i Malmö sist men blev tyvärr inte av. Var väldigt mycket fokus på säkerhet när jag pratade med dom, men det var precis när Easee smällde så alla tillverkade snackade om säkerhet. Jag reagerade just på deras design och att det var ett svenskt litet startup, kul med svenska produkter :slight_smile: Väljer du dom så vore det spännande att höra vad du tycker :slight_smile:

1 gillning

Kollade upp den nu, så snygg! Blev riktigt sugen själv!

2 gillningar

Har en sån, funkar utmärkt. Lite strul i början, dels pga mitt fel, dels på grund av dåligt wifi, men sen har det rullat på. Fick väldigt bra och snabb support av dem, så jag rekommenderar den varmt.

Välkommen till forumet!

1 gillning

Hej!
Fick du ett bra pris? Håller precis på och kollar med min elektriker och han föreslår Phasebox just pga radiolänk-funktionen som i mitt fall skulle vara utmärkt.

Det blev en Garo Entity Compact med lastbalanserare och 8m kabel istället. Pris för box samt installation blev 12 507 kr efter bidrag. Den fick sitta på husväggen vid garaget.

OK, tack för svar. Var det stor skillnad i pris eller var det något annat som fällde avgörandet?

Väntar offert på en sånhär nu. Det som fällt avgörandet är att den kan stänga av enskilda faser.

1 gillning


Nu är den installerad :star_struck:

Kul! Såg bilden på fejjan men visste inte det var du. Tar gärna recension när du lärt känna den lite bättre.