Poddtips i vintermörkret

Inte för att ni alla ska flytta från Elbilsveckan som IMHO är en förträfflig podd om elbilar men om någon skulle vara interesserad av vad som händer i USA med EV och alternativa drivmedel så är MotorTrend’s podd The InEVitable med två av mina favorit journalister (inte influencers) som bjuder in dom intressanta spelarna på marknaden till samtal

Perfekt för mörka vinterkvällar när man vill slå ihjäl en timma eller två

Ps fyll gärna på med vilka andra EV relaterade poddar ni lyssnar på Ds

2 gillningar

Eftersom ingen fyllt på kommer det en till från mig

Spikes Car Radio är ingen EV specifik podd den är mer comedy och Porsche centrisk men det avhandlas dom flesta nya EV på USA marknaden som testats av gänget
Spike Feresten comedy writer som skrivit för Letterman SNL men mest känd för sitt arbete på Seinfeld där den berömda Soup Nazi är hans verk
Paul Zuckerman BH personal injury attorney dom båda har ansenliga samlingar av VW Porsche BMW Mercedes
Jonny Lieberman är journalist på MotorTrend och The Inevitable Podcast
Jerry Seinfeld dyker ibland upp och pratar om sin passion för Porsche och ganska oväntat gamla Bubblor och Fiat
Matt Farah från The Smoking Tire Podcast Westside Collector Car Storage och Car & Driver dyker även upp ibland med uppslagsverkskunnande om allt på 4 hjul han är även en stor Elon Musk och Tesla kritiker men EV förespråkare

Varje onsdag i din poddspelare

1 gillning

Har generellt svårt för amerikaner… InsideEV är en rätt informationsrik podd också där bl.a Kyle från OutOfSpec rewiews är med och pladdrar.

Han har varit mycket i Europa och har rätt bra koll på skillnaderna och är mer lågmäld generellt än andra gapiga jänkare.

2 gillningar

Då får man passa sig…

Generellt, därmed inte sagt alla :innocent:

1 gillning

+1 på InsideEV. Kyle är en fantastisk kreatör och allmän nörd som jag kan lyssna på länge :slight_smile:

Sen lyssnar jag såklart på Bilar med sladd, det är alltid intressant att höra olika åsikter och där man ibland står väldigt långt ifrån varandra och andra gånger tycker precis lika :slight_smile:

Någon som har bra tips på bra poddar om elbilar?
Förutom Elbilsveckan och Bilar med sladd.

Kolla in (lyssna) på Glenn!