Nu har jag fått offerter från 5st. 3 av dessa var intressanta och jag o hustrun har nu 2st att välja mellan.
E-klass ska testas imorgon, men fått ett pris baserat på kort genomgång.
Så imorgon hoppas jag på att de inte hittar felkoder som jag inte märkt vid körning.
Är det en Polestar 2 Performance du siktar på?
Det stämmer, en av två vi väljer mellan.
Underbar bil om man gillar aktiv körning
Planerar du att leasa eller köpa? Nytt? Väntar själv på en leaseorder på 2026 LRSM P2 med all kit (business edition). Ser fram emot detta.
Ny Performance med all utrustning, tex nappaläder.
Kollat på P4 men gillade P2 bättre. Har svårt för höga bilar där man sitter högre med stora rutor så alla kan se in i kupén.
Just ja, glömde svara på frågan…köper. Vill vara oberoende av tid, miltal och skick.
Jag säljer när jag vill.
Häftigt! Jag stod också mellan att köpa eller leasa ny. Jag kommer säkert rent ekonomiskt förlora på leasa P2:an då jag kör väldigt lite men kunde inte motstå faktum att man fick en fullt kittad Long Range modell till väldigt beskedlig månadspris. Jag hoppas kunna köpa loss bilen vid slutet av leasingperioden om de erbjuder ett schyst pris. Men det är då!
Testade leasing en gång med samma löfte. Även fast bilen var mer värd än den skulle vara fick jag inte behålla den trots att jag ville??? Utan jag fick ut mellan skillnaden istället i pengar, efter mycket tjat.
Första och sista gången jag har bil på leasing
Hur menar du att du fick tillbaka mellanskillnaden? Kompenserade de dig för att du inte tog ut alla dina miltal som du betalat för?
Vilken typ av leasing var det ? . Det låter inte som privatleasing .
Bilen skulle enl avtalet vara värt X kronor efter 3år, den värderades till X+27k vill jag minnas.
Men jag ville köpa loss bilen till X kr, det fick jag inte. Jag fick utbetalt 27k istället.
Avtal på vårt företag
Jag kanske tolkar dig fel, men du menar väl inte att man sitter högt i P4? För det håller jag inte direkt med om.
@Sportbilsentusiasten mkt trevligt med en helt ny P2 Performance! Vilken färg blir det?
Ska du köpa gummimattor så köp inte original-mattorna. Den på förarplats är alldeles för kort vilket gör att snö/vatten rinner ner på mattan på vintern. Jag har 3D MAXpider från begood.no som dessutom känns betydligt mer premium. Andra “måste”-tillbehör är Spiegen skärmskydd som minskar fingeravtryck och damm, ett nyckelcase som matchar bilens färg och gärna stänkskydd (original).
@Klossen jag tror inte du kommer att förlora något ekonomiskt på att leasa mot att köpa på en treårsperiod. Jag köpte min första P2 och den kostade en bit över 7k bara i värdeminskning på tre år (med elbilsbonusen inräknad). P2 är redan relativt gammal så jag tror inte att den kommer att hålla värdet bättre framöver.
Högre än en traditionell sedan, helt klart men inte som en SUV såklart.
Den är en av de alternativ jag väljer mellan. Isåfall svart nappa och vit perlemorlack.
Jag har plyschmattor året runt i mina bilar, mysigast.
Tack för tips på skärmskydd mm!
Och vad man än köper, är det massiv värdeminskning.
Tack @elblazar för tips på inköp. Blir att införskaffa när bilen anländer.
Sitthöjd…var tvungen att snabbkolla, backspeglarnas övre kant på Polestar 4 sitter 1 dm högre upp än Polestar 2. Detta innebär att jag som gillar att sitta lågt behöver ändå sitta 1 dm högre upp i 4’an så synfältet inte hindras. Något som tydligt känns.
Ibland, men ofta är det ju inte säljaren man återkommer till utan till verkstadsmänniskorna (som har rätt lite kontakt med säljarna i regel).
Om man inte är där och köper en bil om året så lär säljarna inte komma ihåg en mellan besöken tänker jag..
Köp klart.
Skickade till slut totalt 7st offertförfrågningar efter samtal med alla dessa 7 säljare.
Landade tillslut i en EQS 450+ Premium Plus. Ej hyperscreen, ej executive baksäte, annars allt. AMG paket inkl AMG 21”-fälgar, Augmented Reality skärm & HUD, massage/ventilerade nappasäten, mjuka nackkuddar, bakhjulstyrning, luftfjädring, kör/parkerar själv - även om man står utanför bilen, parfymsystem. 4 års service ingår och MB försäkring, 10år/25k mil batterigaranti. 19” vinterhjul. Som alltid beggad och från ÅF så man slipper massivt värdeminskning.
Hoppas den är lika bra som vår E-klass, superstabil under 6år och 15k mil.
(Adblue-fellmedd aldeles i början men det fixade MB på garantin direkt)
Bytt bromsklossar/skivor fram en gång, bara klossar bak, that’s it. Magisk bra bil.