Polestar säger upp hundratals anställda – kommer de överleva?

Du har koll på detta jag tvivlar inte en sekund på det

På sista tiden har Bloomberg och Wall Street Journal haft flera artiklar om Geelys finansiella problem och det ifrågasätts hur länge The Chinese Communist Party kommer att stå bakom dom och nu när BYD slår alla rekord är det väldigt tyst om Li Shufu i Kina ett land där rika entreprenörer som Jack Ma har en tendens att fade out

Time will tell

Ja problemen kan ju vara tu-delade :slight_smile:

1 gillning

Nu har man sänkt priserna på dual motor: Köp Polestar 2 med Dual motor | Polestar Sverige

Med den prisdumpningen så är P2 ett riktigt bra alternativ på tjänstebilsmarknaden. Som tidigare ägare av P2 och nu ägare av MY kan jag säga att inget slår P2 i stabilitet på vägen och körkänsla. Däremot i komfort i stolarna och utrymmen så sopar MY banan med den.

Men hade jag stått i valet idag mellan en P2 eller en Model 3, så hade valet fallit på P2, varje gång. Och då kommer det från en person som verkligen gillar sin Tesla :slight_smile:

Ja P2 har fått rätt pris nu.

1 gillning

Har en bekant som har ett uthyrnigshus runt hörnet från oss här på Österlen tidigare år ingick det även en Mazda Miata I hyran (38.000.-/vecka) men våren 2023 köpte han en black on black Polestar 2 som ersättning för Mazdan Jag har i uppdrag att se till att den är laddad och vädra den lite då och då och gillar den skarpt Google mjukvaran är bara så bra den är IMHO en av dom bättre bilarna på marknaden idag sportig mycket körglädje och så ser den inte ut som ett rymdskepp

Man fick ev lite mer detaljer runt Polestar som bolag och hur vägen framåt ser ut i samband med att Volvo Cars rapporterade idag. Känslan är att Volvo kan komma att dela ut Polestar till Geely och i gengäld räknar Volvo(som själva verkar ha det tufft) med att slippa stötta Polestar finansiellt utan då landar det på Geely istället. Låter kanske vettigt med tanke på att Ingenlath(Polestars VD) säger att de kommer behöva 1,3 miljarder dollar tills man blir kassaflödes-positiva 2025. Och då gissar jag att han räknar med Polestar 3,4,5 osv blir succéer.

Utifrån dagens detaljer så kan man nog säkert säga att mina tidigare spekulationer om att Polestar skulle plockas in i Volvo igen är helt uteslutet.

Operativt har det ju aldrig gått så bra för Volvo – aktien däremot…

Detta som framförallt lockar med Polestar 4 för mig.Att ha tillgång till den senaste Google-versionen med alla appar på en 15"-skärm, vilken dröm!

Känns logiskt att Geely tar över en del av ägandet från Volvo, det har inte alls gett det lyft jag tror man hoppades på. Om man nu vägrar att låta Polestar bli en del av Volvo så är det kanske bättre att separera märkerna ytterligare.

Nu är det klart

Volvo slutar finansiera Polestar men kommer att behålla ett mindre ägande i fortsättningen

Enligt Victor Jensen SR

Ja jag har en 3a beställd…MEN varför kan jag inte få denna också!!!.. Vill ha begäret är högt…

Den är nice!

2 gillningar

Har jag Esses approval att beställa?

1 gillning

Beställa nu :roll_eyes:

(Utfyllnad)

Mest osäkra beställningen, får se om jag går vidare men nu har jag en plats i kön iallafall :sweat_smile:

3 gillningar

Beundrar er som orkar vänta på bilar, ska jag ha en vill jag ha en på en gång :sweat_smile:

1 gillning

Efter vad jag har sett av den de senaste två dagarna instämmer jag i ditt beslut fullständigt!
Och chansen är stor att jag härmar dig i framtiden :slight_smile:
P4 är en makalöst snygg bil, och stolarna är helt klart bäst hittills från Polestar!

//Jocke

Var lite så jag tänkte också…

Ja, stolarna är riktigt grymma. 15" Android Automotive känns så rätt också, det är så mycket som känns så rätt! Även om jag tog LRSM med plus och pilot så tror jag att det kommer vara en grym bil! Ljus inredning såklart!

1 gillning