Powerpass-Elli-WeCharge

Det stör mig, ja kör Enyaq, att Powerpass har en kostnad på 4,50 på Ionity med Wecharge, Elli och Ionity själva är nere på 3,50 med deras ”högsta” abonnemang. Någon förklaring? Vill ju köra Powerpass med PnC!

Ja samma med Audi Charging – väldigt konstigt.

Verkligen dåligt och konstigt i och med att VW numera har 3.50:- för deras We Charge Plus.
Jag körde det idag med Plug & Charge tre gånger och det funkade prima…

Audi, samma. Visste jag inte. Del av att PnC inte slår som du varit inne på. För mig värt att öppna appen för 50-70kr/snabbladdning vid långfärd. Annars hade jag kört powerpass!

Skoda hade svar att det är olika för alla märken. Märkligt när det är Elli allihop.

Trodde det var viktigt för Audi-ägare att man betalade mer än VW :man_shrugging:

4,50 även för BMW :frowning:

3 gillningar

Det tror jag på samma sätt att det är viktigt för Porsche-ägare att betala mer än Audi och Lambo mer än Porsche.
Tur man åker VW och inte har behov av att ”mäta”. :grinning:

Fast vänta här nu. Var just inne på Skodas webbsida och ser följande…

1 gillning

Ja, jvlar i de. Du har ändrats nu i dagarna.

Vilken konsumentpåverkan detta forum har!

3 gillningar

Tidigare har de valt att låta de med abonnemang stanna kvar på det högre priset fram till det då 12månader långa abonnemanget gick ut, hade man tur kunde man teckna 12 nya månader och då få det låga priset.

Så inte omöjligt nu heller att man behöver teckna om sitt månadsabonnemang .