Man har kunnat se ett antal spionbilder på nya id.tiguan (dvs den förmodade efterföljaren till dagens id.4) i pressen på sistone…
Någon som vet när id.tiguan lanseras och/eller när planerad produktionsstart är?
Man har kunnat se ett antal spionbilder på nya id.tiguan (dvs den förmodade efterföljaren till dagens id.4) i pressen på sistone…
Någon som vet när id.tiguan lanseras och/eller när planerad produktionsstart är?
Enligt TopCarElectric så ska den dyka upp i oktober 2026. Om det stämmer så gissar jag att produktion sätts igång i början av 2027 och leveranserna börjar strax före sommaren.
Jag är inte alls imponerad över den här uppdateringen och förstår inte varför Volkswagen gör den. När man jämför min ID4 med en Tiguan så ser ID4 så mycket mer modern och trevlig ut, Volkswagen har ju lyckats med elbilsdesignen på dessa bilar medans Tiguan har en konservativ och kantig design…
Håller med, Tiguan är inte kul. ID.4 har en roligare uppsyn, behåll den istället inkl namnet.
Och nu såg jag precis att VW ska skrota hälften av alla sina modeller ![]()
vi får väl se…
Jag tycker precis tvärtom om. Jag gillar inte ID4 över huvudtaget, Tiguan är så mycket mycket mer bil och snygg är den också. Är inte ensam att tycka så om man tittar på hur många som sålts.
ID Tiguan kommer att bli en storsäljare ![]()
Förra Tiguanen (generation 2) gillade jag skarpt både för utseende och egenskaper, hade 2 och det hade kunnat bli en tredje om det inte varit för leveranstiden på laddhybriden. När formerna rundades av tills generation 3 blev jag besviken, identiteten är borta och detsamma säger jag om Passat.
Att ID.4 uppdateras är naturligt, hög tid enligt normal modellivscykel. Men jag hoppas att VW då utvecklar en helt ny generation om de också väljer att byta namn, att fräscha upp designen och samtidigt byta namn blir lite urvattnat.
Håller med, Tiguan mk2 helt klart snyggast.
ID4 har jag aldrig gillat, den går helt bort hos mig.
Suck, man blir ju less på VW med deras presentationer av kamouflerade bilar. Om alla reportrar skulle bojkotta att visa upp dessa i alla stegen som VW vill, så kanske det skulle bli ändring på detta.
Varför gör de på detta viset att först visa upp en prototyp utan maskering och sedan en annan variant senare kamouflerad för att till sist visa en produktionsfärdig bil?
Mer uppmärksamhet. Ta ID. Polo
Och nu börjar bilar dyka upp i Sverige för “vanligt test”. Massor med utrymme i media och det har gått bra, de har ju sålt en massa bilar tydligen. Det är bara VW-koncernen som gör såhär, otroligt irriterade men spelets regler..
Jo jag förstår att de får mera uppmärksamhet, men är inte säker på att det gynnar dom bättre än om de skippade denna löjliga maskerade provkörningen bara drygt 2 veckor innan premiären, då bilen ändå är färdig.
För mig blir det snarare tvärtom att jag blir mindre intresserad att se alla dessa förvirrande maskeringstejp av, på, av ![]()
Den stora behållningen och värdet i din video @cgullin var att du säger på slutet att du sett slutprodukten och du verkar vara riktigt nöjd. Frågan är bara om den är bortglömd för egen del den dagen den väl finns tillgänglig lokalt hos mig.
Guld vill jag ha
. Det var fint ![]()
tack!
Har du närbilder på knapparna, finns allt man behöver och är dessa upplysta?
VW hade ju inget i ID-bilarna…
Snart är ju VW elbilarna lika snygga som min Golf variant. Tar man bort de stora skärmarna på ID. Tiguanen så skulle jag känna mig väldigt hemma. Fast jag har bättre insynsskydd och praktiska förvaringar bak. Dock får den plus på att de uppfunnit eldrift, samt säkerhet m.m de senaste 15 åren. Nyss uppfann de frunken också, så hatten av men ingen VW för mig tills de uppfinner SSP plattformen då kanske. ![]()
Den ser glad och snäll ut , utan att för den skull se menlös ut . Glädje spridare bil på många sätt kanske .
Jag tror det syns i min video – skall kolla om jag kan ta fram en tidsmarkör lite senare ![]()
Riktigt bra uppdatering av en från start trevlig bil.
Instrumentpanelen är en enorm förbättring rent estetiskt.
Skulle jag kunna tänka mig att gå tillbaka till en MEB bil….tyvärr nej på den.
Riktigt snygg till skillnad från id.4 men pris och garanti sänker den.
Priset är högt för bilen, men garantin är ingen stor kostnad, se det som ett tillval där du själv väljer.