Priset för den kommande Leapmotor B05 verkar hamna på 359 900 kr, enlig sajten förmånsvärde.se, vilket får sägas vara rätt prisvärt. Den större B10 är dock just nu billigare med ett kampanjpris på 349 900 kr månaden ut, ordinarie pris ska tydligen vara 369 900 kr. Det som återstår att lansera från Leapmotor är den mindre suv-modellen B03X som enligt uppgifter i media ska komma till Sverige och kanske också B03, en bil i ID Polo storlek. Får man hoppas på ett pris under 300 000 kr för den/de bilarna? Med ett 53 kwh-batteri och hyfsad snabbladdning (133 kw) verkar det vara en rätt attraktiv småbil. Av de kinesiska biltillverkarna är nog Leapmotor den som gör mest rätt grejer just nu.
MG4 Urban ligger där för stora batteriet alltså 360.000 och max utrustad. Fördelen med MG4 är att du har bakrutetorkare och fysiska knappar för AC.
Sju års garanti också. Men sedan laddar nog leapmotor snabbare då MG har rätt långsam laddning. Tog ett par bilder på interiören när jag var ute på Hedin idag.
Ja, att bakrutetorkare saknas på både B10 och B05 är ingen höjdare. Den mindre och billigare B03X verkar dock vara utrustad med det. B05 har ett 67 kwh batteri och laddar med som mest 168 kw, men har sett tester på B10 som i stort sett är identisk tekniskt sett, där de kommit upp i över 170 kw, vilket är rätt oslagbart till det priset. Jag provkörde B10 och C10 när de lanserades i Sverige och ingen av bilarna var väl direkt någon omvälvande upplevelse, men till det priset ändå rätt lockande. Sämre garantier och ett mer okänt märke än MG dock.
Kan vara bra att ha. ![]()
Jag skrev fel skulle varit bakrutetorkare.
Nåväl, jag är också på “jakt” efter en bil i denna storleken.. Hittills leder väl mg. Men inväntar att få se Cupra Raval med, den kanske funkar. Born är lite för dyr, om vi inte ska invänta begagnade efter 2024.
Håller med tycker att B10 är mest elbil för pengarna nu om man köper, vilket ingen kommer att göra. Leasingpriset på B10 är 4899kr emot MG4 EV Urban som går på 3299 och 1600kr extra blir ju ändå nästan 60.000kr på 3år.
Fast du får ta upp utrustningsnivå och batteriet. MG fortfarande mycket billigare i leasing dock.
Just det Jaecoo&Omoda är ju påväg in till Sverige också nu i juni. Vet dock inte vilka modeller eller var de kommer säljas. Om du har någon som säljer Maximus så troligen där. Då det är samma importör