Priser Leapmotor

Är detta som är BYD’s problem, de attraherar inte oss här uppe…ännu. Det kommer säkert bilar som vi vill ha.
Zeekr däremot är små, men har trevliga bilar.

BYD kan sätta upp hur mycket egna organisationer som helst i Sverige

Inga Svenskar kommer köpa deras bilar ändå och hallarna kommer vara tomma på folk om dom inte har riktigt bra erbjudanden på privatleasing av deras bilar.

Köparna måste verkligen känna att nu leasar jag en bil till riktgt bra pris.

Då kommer köparna blunda lite för att det är en kinesisk elbil dom leasat.

Men ligger dom på samma priser eller till och med dyrare än mer kända märken för oss så kommer dom aldrig ta sig upp ifrån botten av försäljningsstatistiken i Sverige.

2 gillningar

Oss som i oss elbils-entusiasterna här på forumet eller Svensson? Jag tror få som hänger här skulle köpa men jag tror att de kommer att få ett bra fotfäste när fler och fler går över till elbil, om de bara har attraktiva erbjudanden. De kan nog ha en del modeller som passar bra för de som har rätt till den ny elbilsbonusen.

1 gillning

Det senare, svenska kunder.
Som vanligt är det lågt pris som kommer attrahera, givet att bilen är i nivå som andra i klassen

Detta kan påverka konkurrensen men är kanske svårt att sia vilka som gynnas av det när man tänker efter några gånger. Tänkte först att det borde gynna konsumenter, men det kanske gynnar leverantörerna mest och kanske Europeiska allra mest?!

Morötter istället för strafftullar borde ju oavsett vara att föredra kan man ju hoppas iallafall!

Ja helt klart intressant se hur Stellantis drag med att ta in Leapmotor i sitt utbud där nu t ex deras Fiat grande panda inte längre är billigaste småbilen, trots att de sänkte sitt pris nyligen. Stellantis är ju inte den enda ägaren som tydligen inte ser det som problem, snarare tvärtom för att kanske vässa de konkurrerande bilmärkena i sitt ägo.
Om det är bra eller inte för bilindustrin återstår väl att se.
Om nu EU och Kina kommer överens om prisgränser, istället för strafftullar på bilar på marknaderna, så önskar man att man hade en spåkula hur detta skulle påverka marknaden?!

Utan att ha kört varken Fiat eller Leapmotor så skulle jag ju lägga 15k extra för att få Pandan alla dagar i veckan. Den har charm och stil som får en att smälta medan Leapmotor ser ut som en moppebil för vuxna..

1 gillning

Ok, återstår att se hur detta drag påverkar försäljningssiffrorna och priserna framöver. Jag är inte lika säker på att kundgruppen för dessa småbilar väljer charm istället för pris, men kan ha fel!
Däremot tror jag okända bilmärken kan skrämma bort köpare.

B10 blev visst betydligt dyrare än väntat. I Skatteverkets prislista var priset 349 000 kr. Nu blev den nästan lika dyr som den större C10.

Jag har hyrt Grande Panda och precis som ID.BUZZ är en modernare tolkning av Typ 2 är Grande Panda en modern mer funktionell tolkning av OG Panda men ändå inte den är mycket större och tyngre (så är även ID.BUZZ) den har (som ID.BUZZ) otrolig charm och den gör folk runtomkring glada och i mindre byar vill “gubbarna” fråga och gärna provsitta Den har 30 mil WLTP men jag har som bäst fått 18-20 mil vilket i Italien räcker mer än väl Den inbyggda laddkabeln som är en charmig pryl laddar bara på 1 fas och toppar någonstans 6-7 kW vill man kunna ladda 3 fas får man beställa en speciell ombordladdare och då försvinner spiral kabeln

Den är riktigt trevlig att köra den väger runt 1500 kilo är ganska upprätt och har smala hjul så när det börjar röra på sig känns den som den går på tårna lite tippig Inredning är även den en blinkning åt OG Panda enkelt snygga materialval en ganska lagom 10” skärm förståss med Android Auto och känns rymlig Designen på utsidan är Italiensk med modern touch den är verkligen en bil man vänder sig om när man parkerar speciellt i den röda/oranga färgen jag hade

Vill jag ha en? Noop hellre en OG Panda vilken dag som helst och jag kommer fortsätta hyra Renault r5 i framtiden

Leapmotors lockar mig ser fram emot att få sätta tänderna i en…..

Verkar lite oklart vad priset för B10 blir. Vissa medier skriver fortfarande 349 900 kr ser jag, vilket om det stämmer är ett riktigt attraktivt pris.

Enligt pressmeddelandet nedan ska T03 kosta 214 900 kr, vilket med marginal gör den till Sveriges i dagsläget billigaste elbil.

Verkar figurera en del olika priser nu, men stämmer det priset så kan nog en del kunder klara sig utan android auto och apple carplay som just nu saknas. (enligt ett inslag som electrifying gjorde kan det möjligen komma med en OTA uppdatering framöver).
Annars verkar det väl vara en kompetent och bra utrustad liten bil och kisar man riktigt mycket så kan man luras tro det är en Fiat 500e i profil från sidan :slight_smile:

Ha, intressant! Det pressmeddelande som skickades ut imorse till alla har peiset 239 900 kronor. Men man verkar ha uppdaterat priset i MyNewsDesk sen. Slarvigt… såhär ser mitt mail ut nämligen.

Jag kollade in Leapmotor T03 på en mässa för två år sedan. Plastig interiör till förbannelse. Fiat får det bli! :slight_smile:

1 gillning

Som en billig pendlarbil skulle jag inte bry mig om plasten, det viktigaste är att den levererar transportkapacitet! Vill jag däremot ha bilen som accessoar så är Fiaten gjuten! Eller om jag har för mycket pengar.

1 gillning

4899kr privatleasing B10 förmodligen 1000mil kommer väl inte göra att anstormningen av privatleasing kunder blir enorm. Beror ju på hur många som kvalificerar sig genom nya bidraget då.

C10 privatleasing börjar på 5699kr blir nog anstormningen där….

Hoppsan vad dyrt. Varför skulle man välja en av dessa före valfri MEB-bil?

Nä, privatleasing-priserna är inte jättebra. Då är priserna för köp mycket mer intressanta. Gissar att det är svårt att få till attraktiva priser på privatleasing med tanke på att restvärdena blir rätt svajiga på ett nytt märke och att det från importörens sida saknas intresse eller möjlighet att gå in med subventioner för att kunna erbjuda bättre privatleasing-erbjudanden.