Finns hos Nio i Täby Centrum. Bilen är mycket trevlig, filhållningsassistenten fungerar bra. Det verkar som att den har en uppdaterad pilot jämfört med ET5 och dom lite “äldre” Nio bilarna. Upplevde inte alls det här ping pong beteendet mellan linjerna som man hört vissa klaga på. Den klarade tom. att byta fil själv, testade enbart en gång men det var inga konstigheter.
Positiva saker som kanske inte är så kända är att den har eluppvärmda handtag (enl. säljaren, vore bra med en officiell källa på detta).
Lite negativa saker är ljudnivån från väg och vind, har provkört andra elbilar som ID4 och EV6 som är tystare.
Ingen Apple Carplay eller Android Auto
Tycker det är synd att navigatorn inte dyker upp i förardisplayen heller, det hade vart trevligt.
Bristfällig information om specfikationerna. Nios egna hemsida saknar mycket detaljer kring bilen (änsålänge).
Högtalarna lät mycket, men var det fint ljud? Tror min 10 gamla v40 har bättre faktiskt. Men såg ut som equalizern var inställd lite märkligt. Måste prövas igen!
Jag tror att det här är en perfekt Tesla-utmanare, habegäret är stort!
Spännande, jag ska på en pressåkning här i veckan på den bilen, skriver upp din grej om handtagen där så ska jag kolla med dom på plats Kul att höra att dom fått till piloten, det kanske kan göra Nio intressant
Sedan modellen kostar nu från 305 800kr
Kombi modellen startar på 345 600kr
Sedan tillkommer hyra på batterier eller om man köper loss dessa. Tror priserna ligger på 130 000kr för lilla batteriet och 240 000kr för det större batteriet.
Troligen behöver du komplettera också med några “dyra” paket, men en rejäl sänkning från ursprungspriset är det om man nu gillar Nio ET5
Lägger med @cgullin recensionen också så förklaras kanske en del av varför den är svårsåld också. Men det kan ju finnas nån som ändå tänkt köpa en Nio ET5 och då kan det kanske vara läge nu om inte recensionen avskräcker
Skulle aldrig köpa en Nio tyvärr, helt omöjligt att ge ett restvärde. Fick däremot erbjudande på privatleasing från en säljare igår och för det priset är det en no-vrainer känner jag.
Jag var för typ för 1 år sedan och provkörde en Nio ET5T och gillade den. Jag gillar även tanken med batteribyte och deras hubbar där man kan jobba ifrån. Tyvärr var priset orimligt högt så det blev ingen bil den gången. Synd att det tog så lång tid för dem att inse att de var tvungna att erbjuda det du skriver Gullin. Hade jag fått det erbjudandet då hade jag garanterat slagit till för ett år sedan. Nu blev det en Zeekr på leasing istället. Nio får en ny chans om 2 år om de finns kvar då.
Och här ligger problemet för Kina-bilarna. Extrem överetablering i Kina så MÅNGA elbilsföretag kommer försvinna. Hur blir det med garantier, reservdelar och mjukvaruuppdateringar? Skulle aldrig köpa en svindyr kapitalvara från ett företag med osäkra framtidsutsikter, oavsett vad det gäller.
Många som byggt hus och anlitat husfabrikanter, grävarbeten och hantverkare som konkar eller som saknar kompetens.
Jag syftade på privatleasing-erbjudandet, inte att köpa en Nio ET5T. Är för övrigt ett intressant ämne. Vad händer om en biltillverkare går i konkurs med deras bilar som är ute på leasing? I mitt fall med Zeekr så går jag via Arval som leasingpart så det är kanske inget problem om Zeekr inte finns längre för Arval äger bilen. Vet inte hur det är med Nio. De känns lite närmare slutkonsument med tanke på BaaS.