Provkört Nio ET5 Touring

Finns hos Nio i Täby Centrum. Bilen är mycket trevlig, filhållningsassistenten fungerar bra. Det verkar som att den har en uppdaterad pilot jämfört med ET5 och dom lite “äldre” Nio bilarna. Upplevde inte alls det här ping pong beteendet mellan linjerna som man hört vissa klaga på. Den klarade tom. att byta fil själv, testade enbart en gång men det var inga konstigheter.

Positiva saker som kanske inte är så kända är att den har eluppvärmda handtag (enl. säljaren, vore bra med en officiell källa på detta).

Lite negativa saker är ljudnivån från väg och vind, har provkört andra elbilar som ID4 och EV6 som är tystare.
Ingen Apple Carplay eller Android Auto
Tycker det är synd att navigatorn inte dyker upp i förardisplayen heller, det hade vart trevligt.
Bristfällig information om specfikationerna. Nios egna hemsida saknar mycket detaljer kring bilen (änsålänge).
Högtalarna lät mycket, men var det fint ljud? Tror min 10 gamla v40 har bättre faktiskt. Men såg ut som equalizern var inställd lite märkligt. Måste prövas igen!

Jag tror att det här är en perfekt Tesla-utmanare, habegäret är stort!

1 gillning

Spännande, jag ska på en pressåkning här i veckan på den bilen, skriver upp din grej om handtagen där så ska jag kolla med dom på plats :slight_smile: Kul att höra att dom fått till piloten, det kanske kan göra Nio intressant :slight_smile:

1 gillning