Renault 4 priser

Nu kom priserna för renault 4

Jag konstaterar en mycket sämre version av techno än man erbjuder i Norge och priset imponerar inte mig tyvärr, varken köp eller leasingpris.

Kunde varit billigare. Finns en hel del intressanta alternativ i närheten. Lite cool är den allt, ska kolla på en live hos säljare. Tycker Renault gör mycket rätt nu

Ja precis. Man måste upp till ionic för att få farthållaren och alla säkerhetspaket och då landar leasingpriset på nivå över ex.vis Kia EV3 LR som har mer av allt i jämförelse.

1 gillning

Håller helt med, R5 och R4 väcker ett visst habegär designmässigt gällande externa utseendet. Dock kommer det aldrig bli ett köp för ingen av dem skulle fungera för vårt behov.

R4 skulle nog passa mig perfekt, men vi får se om det blir några kampanjer på ionic versionen då framöver. Priset nu finns som sagt bättre alternativ vad gäller privatleasing på den nivån.
Inte så mycket lokale handlaren kan göra heller vad gäller privatleasing priser, mer än slänga med nån V2L adapter och annat krimskrams i tillbehör tyvärr. Möjligen vinterdäck i nån kampanj då, men det brukar ju de flesta andra också locka med.

Det var dyrt, synd låg på listan men för det priset tar jag Kia EV3 men troligen väntar jag på ID.Polo. Läste just om priset för MGS5, då framstår ju Renaults priser som ett skämt. Den enda prisvärda är ju 40 kWh men då får du prestanda som min gamla Citigo fast i något större format! Kommer folk köpa bil med 30 mils räckvidd? Som i verkligheten är 25! Jag skulle kunna göra det för rätt pris men det är inte Renaults priser.

Den finns ju redan från start? I Ionic fåt du ”intelligent” vilket betyder att bilen bromsar in inför korsningar, rondeller etc :slight_smile:

Jepp det var den jag menade. samt att säkerhetspaketet är tillval i techno så det kan man köpa till åtminstone som det verkar

Enligt specen, så är följande tillval som kan köpas till som paket i tehno, men som ingår i iconiq versionen från start. ursäkta svengelskan, men det är hämtat från specen som verkar ofärdig :slight_smile:

Säkerhet

• Autobroms för korsande trafik bakom bilen
  • occupant safe exit (OSE)
  • Döda vinkeln varning

Körning

• Intelligent adaptiv farthållare
  • parkeringsradar fram
  • parkeringsradar sidor
  • Autoparkering

Priset är 9 900kr för dessa tillval, så techno versionen skulle då kosta 444 800kr med de tillvalen.