Funderar på att slå till på en ny Elroq 60 Selection -2027 alternativt med Pluspaketet med ett 3-årigt leasingavtal. Månadskostnaden skulle hamna på drygt 4000 kr i månaden i 36 månader. Max körsträcka ligger på 1000 mil per år. Serviceavtal ingår. Det skiljer ca 500 kr mellan Selection och Pluspaketet. Till min förvåning saknades t ex elbaklucka i Selection, och denna trodde jag var standard. Sitter som bäst att kolla igenom och jämföra utrustningslistan på de olika paketen. Det lutar åt att jag får lägga till Pluspaketet för att få all nödvändig utrustning. Då hamnar jag på 4584 kr i månaden, inklusive serviceavtal och försäkring.
Leveranstiden låg på ca 1 månad. En annan faktor som känns lite lurigt, är att man ju skriver på avtalet innan bilen har levererats.
Eftersom det är första gången dels med en ren elbil och dels med en leasingbil, ploppar frågorna upp som svampar ur jorden. Det vore därför skönt med input från andra privat leasing ägare av just denna modell.
Har några härinne beställt en ny bil på privatleasing och skrivit på innan leverans? Är det standard?
Vad tycker ni om Elroq 60?
Räckvidd?
Skall jag satsa på Pluspaketet?
Leasing; fördelar och nackdelar?
Går det att ändra antal mil per år under avtalets gång?
Börjar med dessa frågorna, men kommer säkerligen på fler frågor under trådens gång ![]()