Skoda: nu inte bara nuftig utan snygg också!

Känns som om de måste, lär ju vara svårt att sälja annars med så många olika modeller och märken i samma bracket + ny tesla my som ju också lär sälja som smör i solsken…

Utan att ha exakt koll på tidigare priser men Pluspaketet ingår i nya Enyaq och det är väl en bidragande orsak till varför de andra paketen framstår som billigare kanske?

Nu kostar dock vinterpaketet (med elvärme i rutan samt stolsvärme) extra, hur kan en sådan grej inte vara standard på en bil 2025?

På tal om bildesign. Barnen är 7 och 10 år gamla. Det kanske är som dom spånade om , i den trevliga podden Dealen med bilen . Det man trånar efter när man är ca 14 år , sätter tonen för smaken resten av livet . Stämmer på mig i alla fall , för jag tycker fortfarande att en Xj6 är bland det finaste man kan tänka sig .

1 gillning

Pluspaketet ingick även som standard i den utgående modellen. Vinterpaketet var separat förut också men dock höjts 1.000kr nu och håller med om att det borde vara standardutrustning i Sverige (dock antagligen lätt att få med gratis i förhandling med säljaren)

Framsätena har värme som standard, så det som vinterpaketet tillför är sätesvärme i baksätet samt eluppvärmd vindruta. Men jag håller med om att formuleringen “Sätesvärme för fram- och baksäten, separat reglerbar” antyder att det inte skulle ha funnits värme fram utan detta tillval. Alternativt skulle man kunna tolka det som att man skulle få dubbel värme i framsätena om man valde vinterpaketet (men det är ju högst osannolikt)…

2 gillningar

Det verkar som om de lovar att nya Enyaq är klar för dubbelriktad laddning, dvs V2H och kanske V2G (men inte V2L). Det verkar “bara” vara laddboxen som inte är riktigt klar än…
Enyaq_dubbelriktad_laddning
Källa: Enyaq - Teknik (klicka sedan på högerpilen 6 gånger).

2 gillningar

Så enkelt man man få det att låta :sweat_smile: finns redan en laddbox på marknaden dock för 50K. :blush:

1 gillning