Vad tror vi om denna?
Verkar verkligen svincool och en frisk fläkt bland alla tramsbilar.
Chansen att vi får se den i Europa är väl minimal men blir den en succé så kanske andra gör upp ögonen.
Vad tror vi om denna?
Verkar verkligen svincool och en frisk fläkt bland alla tramsbilar.
Chansen att vi får se den i Europa är väl minimal men blir den en succé så kanske andra gör upp ögonen.
Så mycket så att jag lagt en förhandsbokning på en…
Jag tror absolut sättet att bygga EV framöver kommer att utvecklas snarlikt i den riktningen. Den nya tekniken med samma plattformar för olika modeller är bara början.
Leverantörer kommer nog alltmer börja planera in det i sina bilkonstruktioner och åtminstone i nya fabriker, så att man kan bygga enkelt, men ändå med flera varianter utan större kostnader i samma fabriker.
Jag tror också att eftermarknaden kommer att öka med underleverantörer vad gäller tillbehör till bilarna.
Stora hindret är nog som vanligt allt med logistik, regler m.m runt tillverkningen som kan sätta lite käppar i hjulen.
Skulle passa oss perfekt som andra bil . Pendla till jobbet och transportera det som behöver transporteras med . Om jag som är lång sitter bra i den också förstås ? .
Den som använder sin bil på ett sätt som ger ett behov av t.e.x. ruttplanering / förvärmning / styrassistans: för att avlasta axlarna på många långfärder / och därmed också behov av supersnabb laddning , ska ju naturligtvis ha det . Men det finns många människor som använder sin bil / bilar på helt andra sätt . Då kanske det är onödigt att betala för funktioner som man ändå inte behöver . Så jag tror nog att en sån här bil kan passa många . Lantbrukaren ? Mattläggaren ? Snickaren ? Eller bara bor på landet med behov av en oöm bil . Men vad man vill ha och behöver kan det ju vara lite olika tänk på . Jag har kollegor som även jag tillhör , som avskyr att köra långa sträckor på fritiden , eftersom vi gör det alla vardagar . Dom / vi föredrar tåget och kör nästan aldrig bil längre än 10 mil hemifrån . Ändå kan dom / vi inte tänka oss en Elbil som enda bil förrän den har en räckvidd på minst 50 mil vintertid .
För mig passar den som handen i handsken jag har genom åren haft ett antal pickuper och skåpbilar dels för att dra tunga hästsläp dels för att frakta bilar och hojar och ofta för att köra laster till återvinningen
Idag är mitt behov att dra tungt minimalt så Slate fyller dom flesta av mina behov
På flaket får jag upp två Vespor eller Ducatin
Att karossen till stora delar består av genomfärgad plast som gör den oöm är perfekt när det ska forslas bort allt från trädgårdsavfall byggmaterial och gammalt skrot till återvinningen
Min order är med stora batteriet och sänksatsen tyvärr blir det längre leveranstid då initiell produktion blir med det mindre batteriet
Slate är definitivt inte för alla…
Det finns nog ingen biltyp för alla , bara för fler eller färre . Ja vad man behöver förändras även över tid . När vi för många år sedan köpte hus på landet , där framfarts vägen var dålig och avlopp behövde fixas . Så köpte jag en FD Försvarets Volvo N86 tipp bil . Mycket nytta av den några år . Nu är behoven annorlunda men tycker mig ändå ha behov av en Slate med flak . Om dom någonsin kommer hit ? .