Snart smäller det… 2026 Beijing Motor Show
Auto China 2026
24 april till 3 maj. Då kommer vi att få se nya smart ForTwo eller som många vill kalla den smar#2
Rycktas om att en viss @gullin kommer att vara där?
Själv har jag en förkärlek till denna märke som jag har och har haft många bilar ifrån.
Kan mycket väl tänka mig en ForTwo igen
Ja, jag kommer vara där men det kommer även @Esse. Hade helt missat att denna skulle visas upp där, jag har blivit inbjuden till ett event i Rom i juni för en titt på Smart #2 så vi kanske inte får se mycket mer än skalet i Kina då…
1 gillning
Varit på många events med mina smart I Europe då ”The Mother” Mercedes var ensamma om märket. Dom arrangerade något som heter Smart Times varje år. Och alltid på någon nytt ställe i Europa. Varit i Portugal, Spanien och Tyskland. Alltid kört ditt med vänner i smart klubben Norway. Tog flera dagar att köra till Portugal med en smart ForTwo. Men Kul hadde vi. 
Det var smart bilar från hela Europa som samlades en gång i året.
Hade en smart Crossblade som jag försökte att registrera med dragkrok. Var ända borta i Hambach där smart bilar då lagades. Ba på mina knän att jag kunde visa någon intyg att dom skulle tycka det var okej. Men tyvärr…
Men dom var snälla och imponerade över att jag hade kommit hela vägen från Norge till dom i en Crossblade
fick mig en guidet tur genom fabriken. Klart dom var stolta över sin produktion linje. 
Dom viste att man kunde sätta på dragkrok på smart bilar i Tyskland den gången och tyska bilprovningen godkände det.
Men gick inte att övertala norska bilprovningen om det samma. Har ju vänner över hela Europa tack vare Smart Times. Så mina tyska vänner sa att jag kunde ”sälja” min Crossblade till dom och registrera den i Tyskland. Sedan ”köpa” den tillbaka. 
Men vad hände?
Livet hände och jag köpte hus och fick då sälja min Crossblade till en i Holland.
Bild kavalkad här 
3 gillningar
Också haft ett antal ForTwo bakåt. Sist en “hybrid” cabriolet. Älskade dessa bilar och parkerade ofta med nosen in mot trottoaren för att jag kunde
Ser fram emot denna ikoniska bil! Hoppas den ser mer ut som second generation (2007+) och inte den senaste. Mycket snyggare i fronten.
1 gillning
Det lilla jag har sett så tycker jag den borde ha smart logo på panser istället för texten. Ja, skall bli så häftigt att få se hur den kommer att se ut?
Den bilen är ikonisk i resten av Europa. Läste någonstans att dom olika modellerna av smart, ForTwo, roadster, ForFour och Crossblade var lagat i 2 miljoner exemplar tillsammans.
så smart #2 har stora skor att fylla upp.
Förresten smart skall skrivas med liten s, en gimmick 
1 gillning
Är nog som du säger @cgullin att vi kanske bara får se skalet i Kina. Många källor vill ha det till att debuten skjer i Paris till hösten. 
Ja, det verkar vara så. Undrar vad jag ska få se i Rom i juni då 

Djup ner i en flaska Chianti

Ifall nya smart #2 kommer att bli lika rymlig som föregångaren. Så kan jag bekräfta att smart packning gör smart #2 till en ovanligt rymlig bil… inom parantes väll märka 
allt detta fick jag plats i min smart ForTwo, plus en liten hund. 
1 gillning