Smart#5 är den sämre eller bättre än GLB

Fortsätter diskussionen från Avsnitt 158: För många laddstationer för det här landet:

Glb=smart#5 är smarten bättre?

Ingen aning, men jag tycker Smart:en är snyggare.

Dock är jag väldigt glad över fyrkantiga bilar! En SUV/kombi ska vara praktisk framför allt.

Nog svårt att svara på innan man kört båda men jag gillade Smarten när jag körde den. Laddar snabbare och är GLB lika interiört som CLA så är upplevd kvalité bättre också.

Spanar själv lite på dessa också, väldigt intressanta som familjebil och om man dessutom har hund. Men Mercedes smäller väl lite högre än Smart? :wink:

Man kan också konstatera att Mercedes GLB kommer 631 km WLTP på 85 kWh medan Smart #5 kommer 590 km på 100 kWh, MB är alltså rätt mycket mer effektiv vilket borde märkas i vardagskörning och blir också billigare att köra runt i.

2 gillningar

4 mils skillnad om det stämmer får nog se vad Glb kostar med samma utrustning som smarten , jag har provkört smarten och blev överraskad över kvaliteten avsaknaden av all plast som dom flesta har i kupén idag och laddade den vid den nya laddstationen i Partille (Göteborg) mitt emot rusta , det måste ju glöda i kablarna där gick det undan , har sett din video när du testar den men inte sett något test av petet esse, men många tester på YouTube och dom flesta är positiva till den

Börjar komma en del jämförelser nu mellan Smart #5 och Mercedes GLB från recensenter.
Tyvärr är de flesta på tyska otextat, men denna med genomgång av Smart #5 ger kanske något även om det direkt inte är en sida vid sida recension.