Ja, Tibber funkar ganska bra nu. Även om man har 2 bilar. Men det blir en väldig massa knappande i appen för att göra de inställningar man vill ha för laddningen. Det bör kunna gå att göra smidigare. Ligger på ca 650 kr i Grid awards hittills. Det är troligen inte mindre värt än den gamla prisgarantin. Av förklarliga skäl är det svårt att planera eftersom Grid awards bara ”dyker upp”.
Min sida för snittpriset ser inte likadan ut. Jag har ingen uppdelning på olika kategorier. Är det iPhone eller Android?
Min screenshot är från Android!
Ok. Tack. Då behöver jag inte leta efter det i min iPhone.
Väcker den här tråden till liv. Har idag Tibber men Cupra Tavascan är inte integrerad så har fått lägga till en dummy.
Sneglar på Greenely som verkar ha den integrerad i sina system.
Har idag en Tibber Pulse och en Zaptec Go så antar att man isf får byta ut Pulsen.
Tycker mig även ha förstått att Greenely har något liknande Grid Rewards.
Vad finns det annars för för eller nackdelar med att byta?
Det finns egentligen ingen fördel med integration i och med att du har en Zaptec Go – bara sätt batterinivån på någon generell nivå som du brukar komma tillbaka med. Och skiljer det väldigt mycket så gå in och ändra manuellt bara.
Det är det jag vill slippa. Testar Greenely nu några månader så får vi se hur det funkar ![]()
När jag jämförde sist och försökte kolla Greenely så hade de betydligt högre avgifter som tillkommer på spotpriset än Tibber, och de är dåliga på att redovisa det eller ens visa det. Lite smygavgifter här och där.
Mjo de är ca 11 öre kWh dyrare med sina påslag. Men att dom är dåliga på att redovisa dom tycker jag inte. Står klart och tydligt i appen.
Det var när jag skulle byta för något år sen. Svårt att hitta innan man blev kund… Då… hur det är nu vet jag inte…
Har de några fördelar?
För mig är fördelen integration med Cupra. Hade Tibber haft det hade jag haft kvar Tibber.
Generellt så har dom väl lite mer smarta prylar integrerade
Personligen har jag aktivt valt att inte nyttja integration med min Polestar hos Tibber. Framför allt för att Tibber (och ingen annan heller vad jag vet) tar hänsyn till förbrukning i hushållet i övrigt. Genom att själv ange SOC kan jag kompensera om jag vet att bilen inte kommer få 10 kW kontinuerligt i tre timmar en kall vinternatt vilket jag upplever Tibber räknar med när jag satt mitt effekttak till det.
Generellt är jag även skeptisk att dela med mig av inloggningsuppgifter till tredje part (Tibber i detta fall) som såklart krävs för att integrationen ska fungera.