100kWh batteri, upp till 3,5tons dragvikt, upp till 480km WLTP.
Kanonbra att det kommer något i den sektorn som faktiskt kan samma saker som allas älskling Nissan Navara.
Vore kul att veta dock vad dom gjort för att få 18% bättre vinterräckvidd än konventionella elbilar, SAIC är inga som håller på med innovationer vanligtvis.
Lite synd med på ett sätt för att även om jag inte ska prata med bilen och skiter i vart den kommer ifrån så är valfrihet och konkurrens bra.
Behöver du en pickup som går på el?
Då måste du köpa kinesiskt.
Vill du ha en eldriven cab?
Jamen då är det kinesiskt som gäller.
Vart är Europa, Japan och Korea? Och USA med Tesla i spetsen?
Inte helt rätt från USA finns Rivian Ford F150 Lightning Chevrolet Silverado EV GMC Sierra EV Denali Hummer EV bara RAM som väljer en egen väg med EREV RAM Trucks
Tyvärr ingen av dom på Svenska marknaden officiellt ännu men några har nått Sverige via gråimport ser en F150 Lightning här i sydost lite då och då imponerande frunk som gapet på en valhaj
Det finns ju firmor som Exclusive Cars med flera som importerar USA bilar och pickuper och sen leasar dom till företag eller privatpersoner så vill man ha en Ford F150 Lightning här i Sverige är det bara att öppna plånboken riktigt stort för dom är inte billiga
Min andra Toyota Tundra importerades för mig av en Svensk firma som mitt leasingbolag köpte den av och leasade till mig Den första fanns redan i Sverige när jag leasade den
När man pratar om pickuper, så levererar @Kristofer nyheter kring ämnet från Stellantis som på beställning
RAM pickupen skulle egentligen kommit i år, men nu är tidplanen skjuten fram till första halvan av nästa år.
Lite som med småbilarna. Först ingenting, sedan kommer nån och då hakar alla på.
Ja det blir ju lite spännande nu när Volvo Mercedes Ford och några till går NACS på USA marknaden ska dom göra olika bilar för Europa måste det ju öka kostnaderna
Volvo som bygger EX90 i USA ska dom då bygga med NACS och CCS parallellt på samma lina tycker det låter hål i huvudet
Är ju ändå inte identiska bilar som byggs. Mycket som skiljer mellan europeiska och amerikanska versioner - till och med mellan delstater är det inte ens identiska bilar, tror jag.
Nä en laddport, en kabelmatta och en annan ombordladdare är inga stora grejer på det hela, är ju redan andra lysen och så. Kan t.om vara samma ombordladdare men med två faser bortprogrammerade.
Vet en kompis som är sugen på en eldriven pickup eller transportbil men han har 22kW AC laddning som krav så även ett stort batteri laddas upp på en arbetsdag.
Finns just nu inga passande elbilar för den verksamheten där han behöver 1000kg lastvikt minst i bilen och 3,5t dragvikt.
Inga andra problem än de redan har idag med CCS1 vs CCS2. (I praktiken är den enda skillnaden att de för NACS behöver lite extra koll och säkerhet, då ledarna delas mellan AC och DC…)
Kommunikationen är i övrigt den samma på NACS som för CCS1/2.