Funderar på en VW ID4. Har lyssnat på Ola Sivardsson (gubbar som tjatar om bilar) om hans problem med snedslitna däck på hans ganska nya VW ID7. Där nämndes att det kan vara ett vanligt fel på ID4 också. Det blir ju dyrt som privatperson att byta däck i förtid så vill höra om andra haft problem med det?
Planerar du att köpa en begagnad ID.4 kan du bara ta den till närmaste Vianor Euromaster Däck Partner eller någon som gör fyrhjulsinställningar förutsatt att den inte har DCC chassi så kostar den mellan 1500 till 2000kr och problemet är ur världen
När jag omedelbart bytte fälgar på ID.BUZZ så gjorde mina dackkillar samtidigt en fyrhjulsinställning eftersom fälgarna var bredare och med annan offset än orginal jag betalade 1300kr och är nu inne på andra året utan minsta tillstymmelse av snedslitning
Hur mycket ungefär kostar en fyrhjulsinställning på en bil med DCC?
Jag vet faktiskt inte men det blir en massa kalibreringar av sensorer och givare så det lär nog inte kosta gratis och jag tror nog att än sålänge det bara är VW service verkstäder som har tekniken för det
Ja, då lär det garanterat kosta rejält ![]()