Solid-State på riktigt!

400Wh/kg. Finns redan att köpa.

1 gillning

Jo de visade ju upp motorcykeln på förra årets mässa och nu då batteriet på årets . Jag håller tummarna de verkligen har nåt produktionsklart, men man är väl lite luttrad av att hört snacket under flera års tid nu och då gärna inför mässor eller andra stora evenemang, men så pyser det ihop efter en tid i rampljuset. Motorcykeln ser rätt cool ut iallafall och hjulen påminner ju om en donut, även om det namnet inte riktigt lyfter fram batteriet på samma sätt. Jag är lite skeptisk, men hoppas jag har fel i mina farhågor. Skulle nog vänta med beställningen av hojen och batteriet tills det testats några år iallafall :slight_smile:

Hoppas hoppas! Kommer dessa celler till bra pengar kan man ju äntligen bygga en egen elbil för rimliga pengar. Så man slipper allt skit i bilarna.

Solid-State har det snackats om många år nu…“det kommer snart”.
Vad talar för att det kommer denna gång?

Att det gått en stund sen sist faktiskt. Och att det är ett mindre bolag.

Vet inte om det blir bättre av att de lägger rapporten på en site med namn idonutbelieve.com :thinking:
Oavsett det verkligen fungerar eller inte, så verkar deras kampanj vara otroligt bra planerad, där deras företagsnamn passar bra in i ett scenario där de visste de skulle bli anklagade för bluff!

Spännande fortsättning på detta och de lär få gratis marknadsföring på detta från media en stund framöver och kanske då också få in mera resurser/sponsorer hursomhelst :slight_smile:

Många kritiserar nu att VTT bara skriver att de fått informationen att det är solidstate batteri de testar, men har alltså inte verifierat det vidare i detalj.
De menar att mätkurvorna nästan är en spegling av vanligt Litiumjon batteri, man har en temperaturgräns satt till 90 grader, där det faktiskt går att köra Litiumjon batterier upp till 90 grader kortare period utan att batteriet skadas. Solidstate batteri klarar 100 grader, så varför denna gräns på 90 grader?

Som sponsor skulle jag nog vara lite orolig med DonutLabs upplägg och bevis hittills, men samtidigt hoppas nog många med de att det är det mirakel det skulle bli om det verkligen är ett solidstate batteri som håller vad det lovar!

Ser onekligen illa ut.

Svårtolkat, kan vara sant eller ett elakt rykte som planterats för att förstöra för Donut.
Jag har varit skeptisk från dag 1, men föredrar att kolla deras testresultat då det ändå är deras egen information. Som iof inte direkt inger förtroende.

Fyfan vad tråkigt. Vilket slöseri med allas tid och engagemang.

Ska väl tilläggas att jag inte lyssnat på podden för detta är hokuspokus i värsta fall vapourware och än sålänge helt ointressant i min värld

1 gillning