Söndagsöppet hos bilhandlare

Jag har varit sugen på att åka och titta på EX30 och EX90 och tänkte göra det idag. Döm om min förvåning så har Volvo studio Stockholm stängt på söndagar! Jag har åkt på samma nit med vanliga bilhandlare förut där normen också verkar vara att bara ha öppet på lördagar.

Hur tänker man där? Jobbar man vanliga kontorstider är det på helger man har tid att titta.

Polestar och Tesla som bara säljer över nätet har däremot öppet på söndagar Kanske säger något?

De brukar dessutom enbart ha öppet 10-15 typ på lördagar. Håller med om att det är märkligt, men samhället är en aning märkligt när det gäller öppettider.

Jag är ju allmänt emot söndagsöppet. Bekvämt visst men allt behöver inte vara öppet hela tiden.

Har också tänkt på det där, tänker att det är just på helgen som man åker iväg och kollar bilar, när man har ett par timmar att åka mellan handlare. Men man har väl konstaterat att det är billigare att ha stängt än att ha personal i hallarna på en söndag. Kanske också en del av anledningen varför många försöker styra försäljning mer mot nätet och fylla i ett formulär “låt oss kontakta dig”

Söndag har ju allmänt alltid varit den stora vilodagen. Det är Guds vilja. :o

2 gillningar

Så talar en Jönköpingsbo… :upside_down_face:

1 gillning

Gud skulle vilja att du köpte en Volvo!