I instruktionsboken nämns detta.
Vid fler än 3 snabbladdningar inom 24 timmar stryper Lexus / Toyota ned snabbladdningen.
Då kanske detta kan vara en väg runt att själv ställa ner effekten en bit?
Taxibilar till exempel.
I instruktionsboken nämns detta.
Vid fler än 3 snabbladdningar inom 24 timmar stryper Lexus / Toyota ned snabbladdningen.
Då kanske detta kan vara en väg runt att själv ställa ner effekten en bit?
Taxibilar till exempel.
De tyckte BMW var premium och en förebild och har väl läst någonstans att de gjort samma.
De missade nog kritiken bakom bara. ![]()
Ansåg att detta var en, för att vara 2026, ganska usel plattform de byggt på, nu lutar det mer åt urusel ärligt talat.
Ja, så förvånad jag blev vid första snabbladdningen av min nya EQS. Gick direkt upp till 100kW och tokstannade. Jag googlade som en galning efter “vad är felet” innan jag läste att det var en setting.
Nu går den spikrakt upp till 200kW.
Hade du råkat ställa in den på ECO och glömt bort? Eller är strypning aktiverat redan ur fabrik?
Köptes beggad av MB ÅF, så första ägaren troligen. Han var pedant
@FH13 Ursäkta men du är inte på bensinupproret nu…
Hade jag skrivit där , så hade jag ifrågasatt deras lika enögda trångsynta förhållningssätt . Påverka till Vidsynthet och rimlighet är mitt motto och avsikt med allt skrivande . För inte är det särskilt vidsynt att ha åsikter om hur snabbt andra människor önskar ladda sina bilar . Nu när våran ladd infrastruktur är så outnyttjad . Och dessutom tror jag att sånt avskräcker många från val av elbil dessutom.