Storlek på förarplatsen på Polestar 3

Jag är stor och tjock…och 183cm lång. Jag upplever förarplatsen i Polestar 2 som trång… sitter bra i min Volvo XC70.

Någon som testat förarplatsen i Polestar 3 och kan ge mig en uppfattning om hur den är i storlek jämfört med Polestar 2?

/LinuxSam

Jätteskillnad, P3 är inte alls lika trång som P2 tack och lov :slight_smile:

1 gillning

Tack! Då kanske det kan få bli en sådan… ska se om jag kan ta mig förbi något ställe där jag kan provsitta.

Det är oceaner av utrymme på förarplatsen i en Polestar 3 jämfört mot en Polestar 2. Dessutom känns stolarna klart bättre. Något trångt är det däremot i bagageutrymmet sett till storleken på bilen. Där hade man gärna fått offra baksätet mer i mitt tycke.

Polestar 3 finns att provsitta hos Polestar i Stockholm.

2 gillningar

Och Malmö… och Göteborg!

Är den alltid i Sthlm eller är det bara en viss tid?

Trist att det alltid sparas in där i nya bilar. Vi som har en medelstor hund vill ju gärna ha plats för både hund och en del bagage…

Kan det vara en anpassning för den kinesiska markanden?

Jag tycker mig se en liknande trend man bland många tillverkare, att bagageutrymmet i viss mån offras för baksätet. Exempelvis har både Volvo och BMW sålt förlängda versioner av bilmodeller i Kina så uppenbarligen uppskattas stora baksäten där.

I Sverige tror jag många hellre inklusive jag själv har ett så stort bagageutrymme som möjligt för att få med alla prylar på bilsemestern eller till stugan över helgen. Jag gissar att man inte Kina inte riktigt har det use caset.

100% detta. I Kina är baksätet viktigt. Där åker gärna den som köpt bilen eller så skjutsar man runt sina föräldrar som sitter i baksätet och dom ska ha det bättre än en själv. I Kina är praktikalitet mindre viktigt och saker som dragkrok, taklast, genomlastningslucka och fällda säten är helt enkelt inte på tapeten på samma sätt. Det ser man på nästan alla nya bilar från Kina idag, det är sällan dom uppfyller alla praktikalitetskrav som vi har här i norra Europa.

Tämligen rymligt! :slight_smile:

De har verkligen inte löst induktionsladdningen snyggt. Tänkte på det när jag provade den tidigare. Kändes nästan som en placeholder för något bättre.